tisdag, mars 25, 2008

Påsken avklarad...

Ännu en storhelg avklarad och glad är jag. Vi trotsade snöstormarna o körde upp till Ö-götland över helgen och det gick faktiskt bra. I stort sett ingen trafik alls upp mer än en del irriterande snömodd mellan Skåne/Smålandsgränsen. Desto mer trafik var det på vägen hem igår däremot och inte jordens behagligaste väder kanske, men hem kom vi.


Väl uppe fick killarna nöjet att känna av snön - första gången denna vinter! Så det blev ett par timmar i 'Måndalen' med både "rumplappar" och provåk på en gammal schweizisk kälke - apcool! Fattar inte var svärmor hållt den gömd under alla år:)


Annars blev det mycket ätande under påsken, som sig bör... men tjusningen försvinner nästan när hungerskänslorna inte ens hinner infinna sig, men men... svältperioden är strax tillbaka nu när man är på hemmaplan.


Självklart blev det en tur till Lundbybadet med... killarnas ständiga favorit:) Bra att dom alltid håller öppet över helgerna.











Nån' terapi med lite scrapping har såklart knappt hunnits med, men en liten lo kan jag visa upp... den blev klar innan påsk.


Skärtorsdagen höll jag en nybörjarkurs på Scraproom på kvällen... det är verkligen roligt o utvecklande - den ena gruppen är inte den andre lik:) T.o.m så att man själv får lite tips - nya "elever" vågar ibland testa på nya saker som en annan knappt tänkt på - skoj!
Toppen med en hobby med där man ser alla åldrar - mammor o döttrar, yngre o äldre... härligt - ingen som ifrågasätter, precis som det ska vara:)

Ikväll däremot blir det lite privat scrapping o det ser jag fram emot! Måste ha lite 'andningshål' då och då...

Har lite extraledigt denna långledighet eftersom jag slog till o tog semester en natt - så det blir 10-dagars fritt och jag går inte på förrän torsdag natt denna vecka! Skönt med tanke på att grabbarna har påsklov.

Nixpix - kanske man ska göra lite nytta med idag - fortsätta där man slutade igår när man kom hem... eller nåt!?!

*S*

2 kommentarer:

Pia sa...

kul att läsa... skönt att det gick bra både upp och ner, trots alla varningar som gick ut till allmänheten... Ses i kväll!

Storstadslivet efter 40 sa...

Tror nog att jag ska gå på din nästa nybörjarkurs, kanske jag blir lite mer kreativ
Kram Annette

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger