söndag, juni 10, 2007

Helgen över...


...för den här gången! Blev inring att jobba 2 dagsturer... helt i sin ordning och det var trevligt folk man fick jobba med, alltid ett stort plus:) Men denna värmen.... jag lovar att luften stod still inne på avdelningen!

Lördag em efter jobbet körde jag en runda till Ikea... mannen skulle promt ha en större vinhylla till köket, än den jag hade beställt från början nämligen! Det visade sig i realiteten att den större modellen visst fick plats... så... eftersom jag bestämt allt annat i princip, så fick jag ge med mig o fixa den större vinhyllan! Ordnade även 3 födelsedagspresenter på Ikea till 3 olika kalas som grabbarna var på, på söndagen... dyrt med andras kalas med, tihi!

I lördax kväll grillade vi på kvällen... både hamburgare o karré o det är ju gott klart! Invigde nya grillen:) Den blir nog kanon när man vant sig riktigt!

Idag slutade jag 15.30 och det var direkt hem o köra en 'racer-tvätt' o byta kläder för att sen hämta yngste sonen på ett kalas han just hade varit på... ett "pool-party" rättare sagt:) Kan det bli mer lyckat en sådan dag:)
Direkt efter det så var det direkt iväg till nästa kalas inne i Hbg på nya "Busfabriken" - han missade en timme på det pga av 'pool-partyt', men men... det är inte lätt o ligga på topp, hihi!

Ett ganska imponerande bygge får jag lov att säga... stort o mysigt samtidigt:) Han fick sätta sig till bords med en gång när han kom och fick då hamburgertallrik med dricka till... mycket gott denna eftermiddag:) Pannkakor hade han tydligen blivit bjuden på, på 'pool-partyt':)

Så med andra ord så behövde jag inte fixa nån middag direkt ikväll... mannen åt rester liksom jag o grabbarna var ju supermätta:)
Store sonen hade oxå varit på 'pool-party' hos samma familj i em, fast det var det äldre syskonet som hade kalas efter det yngre syskonet - samma em... hänger ni med:)? Smart o ha allt avklarat samma dag faktiskt...

Ikväll åt vi bara glass o jordgubbar faktiskt, lätt o gott!

Nu följer 2 dagars ledigt för min del... och imorgon ska det bli köpt en pool här!!! Det har vi pratat om i flera år och inte blivit färdiga till det! Men nu så... bildbevis kommer så småningom:)

Ha det finfint i hettan!
*S*

4 kommentarer:

Helena Påhlsson sa...

hoppas att din pool kommer snart !!! Eller rättare sagt att den redan är på plats !! Clearstampsen heter Zaras alfabet och är inköpta på forma hantverk...me like a lot !!!!!!
varma hälsningar Helena

Anonym sa...

Ja du Sonja. Det var full rulle den dagen. Härligt. Trevligt att du gillade stället. Det gör jag med, fast jag är där varje dag.

Kram Sanna

Anonym sa...

Full rulle hos dig ser jag! :)

Vad underbart med en pool. Måste väl erkänna att man blir lite avundsjuk.
Kul med kort sen!

Kram
Mette

Anonym sa...

Ja det är lika fullt upp där hemma hos dig som här...

Vi har nu fått besök från USA och det är jätte trevlig må jag säga. Och snart blir det Dop också.

Kram Kram
Carina

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger