lördag, juni 16, 2007

Ännu en vecka snart över!

Jaha, då var det helg igen... och ännu en vecka har passerat!

Jobbar även denna helgen - kväll både lördag och söndag, men det är helt i sin ordning. Behöver vara ledig helgerna senare istället. Skönt när man kan skifta hur man vill:)
Idag började jag 15 till 21.15 och hela morgonen och dan' tillbringade jag först på fotbollscup i Hbg med bägge grabbarna! Helt ok, förutom ösregnet som började dom sista timmarna, hu! Prata om att killarna var genomblöta!


Dom spelade övervägande bra allihopa och gjorde flera bra matcher, så det var skoj o se:)

I torsdax kom 'A' hit och sov över 2 nätter, grabbarnas kusin ifrån Halmstad (hon studerar ju där nu) och dom har ju varit överlyckliga såklart, liksom jag:)
Man ser henne inte för ofta numera tyvärr, men av förståeliga skäl.
Det blev både myskvällar med rysare och en del gott o äta, en hel del fotboll med grabbarna plus att det var gott att bara få "vara" tillsammans:)

I måndax var det ju tänkt att vi skulle komma hem med vår nya pool som vi hade bestämt oss för att köpa, men tji fick vi! Det var ju en beställningsvara, så med andra ord får vi snällt vänta till på tisdag nästa vecka.
Den är ganska stor... över 12 tusen liter! Så vi ska nog bli blöta:)

Det liknar den här modellen iallafall...


I tisdax var jag sällskapsdam åt 'P' eftersom hon fick ett sug att åka upp till Ullared och jag var ju inte sen med att följa med, hehe! Fast jag ska nog inte agera sällskapsdam åt någon mer på ett tag, för det blev ganska dyrt iallafall! Det kändes som om jag fick köpt allt det som jag inte köpte för ca.2 veckor sen, typ:)
Bl.a kom jag hem med en ny kökslampa i smide som jag spanat in redan då, men stått o tvekat på... likaså blev det en ny kaffekokare - igen! Den förra jag köpte förra året var jag ju så missnöjd med - Melitta till trots! Det var med en termoskanna till och den har aldrig hållt värmen överhuvudtaget och det är verkligen äckligt, speciellt när man älskar kaffe!
Denna jag köpte nu - en vanlig 'Philips' är med en vanlig glaskanna och den håller värmen vill jag lova:)))
Sen blev det lite smått plock som badbyxor, kepsar, rengöringsmedel, batterier, lite mer kläder osv. En mycket trevlig dag, helt klart!

Nu i fredax var det äntligen skolavslutning till killarnas stora glädje! I vanlig ordning blev det en blixtvisit till kyrkan där det hölls lite tal och sjöngs sånger och efter det var det racerfart tillbax till skolan! Min systerdotter fick äran o följa med i år och det uppskattades ju klart:)
Hon följde med yngre sonen i hans klassrum och jag följde med store sonen... det blir alltid kluvet när man har barn i olika årskullar, men men... så är det.

Nixpix, nu får jag allt göra lite nytta innan det är dax för ett kvällspass till den här helgen!

Tjingeling *S*

4 kommentarer:

Pia sa...

visst ska du vara sällskapsdam igen, tyckte det var megatrevligt. Det får bli vår lilla tradition att åka dit lite mer regelbundet tycker jag. :-)

Sannas vrå sa...

Kul att du som vanligt har haft en ganska intensiv vecka!
Håller med Pia...klart att du ska ställa upp med att vara sällskapsdam igen.
kram Sanna

Ika sa...

Hej kaffemoster! Häftigt med poolköpet!! Väntar på att få se lite plaskiga bilder sen :) Skrattade gott då jag läste om din dag som sällskapsdam. Sådär går det alltid för mig också! Men visst är det KUL att shoppa!!

Anonym sa...

Bad till midsommar kanske?? =D

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger