torsdag, februari 07, 2008

Lite scrappat o klart... :)

Nu har jag minsann fått lite fart på scrappandet o skapandet - det är såååå kul! Det går inte så fort och det blir väl inte alltid som jag tänkt, men det är så gött i själen o få sitta o pyssla:)
I tisdax var jag hemma hos Pia o scrappade ihop med Vera; trevligt sällskap o massor av inspiration, det gjorde susen:)
Fick gjort 2 lo's...

Idag unnande jag mig lite scraptid oxå - på dagen! Det är jag dålig på att ge mig själv annars - en scrapstund under dan'... har oftast inte ro till det. Men ljuset är ju onekligen betydligt bättre under dan', än på kvällarna då jag kan dra fram mitt bråte:) Så nu blev det 2 lo's till - allihopa till olika utmaningar faktiskt.
Men så vitt jag kan se så är det ok att lägga ut dom, så det gör jag nu!



Idag tog jag mig en tur till Väla... har varit på jakt efter ordentliga skor att gå i... inte finskor, utan rejäla promenadskor! Har bara skräp hemma rent ut sagt. Har börjat få ont i fötterna o det är jag inte glad för, med tanke på att jag älskar att promenera! Jag gick in i varenda sportaffär o skoaffär o jordens dilemma hade jag... skulle jag köpa ett par vanliga billiga gympaskor som återigen skulle riskera o ge mig ömma fötter (har flera såna par hemma redan) eller skulle jag offra en slant på lite rejälare dojjor???
"Snålmasken" är ju jämt på o bannar mig, så fort jag ska unna mig nåt till mig själv - speciellt när det trots allt finns billigare alternativ, men...
Nåväl, det slutade med ett par ordentliga dojjor på "Sportia" av märket "Gore-Tex" - vattenavstötande o lämpliga till dom flesta underlag ute - kändes kanon!

Dom var på rea, men fy så dyra ändå! Jag som aldrig brukar ge mer än högst 300kr för ett par skor! Men men... får intala mig att det var för ett gott ändamål:) Imorgon ska dom iaf provköras, såvida det inte regnar småspik o blåser orkan!

Tjingeling - ha det gott alla där ute i cyberspace:)

7 kommentarer:

Pia sa...

jättefina layouter vännen! Hoppas skorna blir bra!!

Eli Kristin Magnussen sa...

Ååå som du har scrappet Sonja, kjempekos å scrappe med flere også da. Har aldri gjort det jeg, he-he. Vil også på scrappetreff :))

Slike sko ønsker jeg også, trenger noen gode tursko til regn, regn og regn her.

Kos deg og ta deg en lang spasertur i helgen! Hej då, he-he!

Ika sa...

Du har varit flitig med scrappandet, men visst är det härligt då man hittar sin grej~för att få lugn och ro i själen och koppla av!
Skorna verkar ju prima! Hoppas dom blir bra åt dig! Kom ihåg att ta med plåster för ev skoskav på jungfrurundan!
Skön söndag till er alla!

Eli Kristin Magnussen sa...

Hei Sonja, he-he... Sjekk denne linken her:

http://skorpion71.blogspot.com/2008/02/sonja-denne-er-til-deg.html

Gjett om vi har fått like sko :))

Monika sa...

Jättefna loer, jag gillar speciellt den med de röda rosorna. Jag är ju barnsligt förtjust i att skära efter mönstret.

Tusen tack för din fina kommentar hos mig, jag blev så glad!

Anonym sa...

Men så mycket fint du gör!
Du är ju bara så himla duktig och så himla kreativ!

Kram
Mette

Eli Kristin Magnussen sa...

Hvordan står det til med dine føtter? Håper du er bra igjen. Du får hvile noen dager og teste nye turskoene igjen! Ut på tur, aldri sur ;) Jeg merket ikke noe etter turen min heldigvis!

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger