onsdag, februari 27, 2008

"Stor i käften" :)


Yep, fick en t-shirt idag hos min tandläkare för gott uppförnade:) "Stor i käften" står det på den, hihi! Fick välja mellan bokmärke o nyckelring - jag tog en t-shirt, hehe... Nä, skämt osido - jag fick en tröja för att jag tecknade en försäkring (frisktandvård) där... när jag ändå var där o blev 532kr fattigare! Så till nästa gång är det ok om tänderna rasar, för jag kommer i så fall inte o betala nåt' alls! Öh...
Men fram till dess lär dom säkert ändra på reglerna:)

På vägen därifrån tog jag en snabb sväng inom Scraproom o köpte mig lite papper... måste trösta mig med nåt efter ett tandläkarbesök, eller hur? :)

Just nu är njuter jag återigen av min 9-dagars ledighet... bara vetskapen om all ledig tid, mmm! Tänk om jag kunde förvalta all tid till nytta med?!?! Hehe....


Typ som "alla andra" som vårstädar, renoverar om o om igen, pyntar trädgården, putsar fönster, planerar o motionerar etc. etc.
Tja, nån' kvicksilvermyra lär jag aldrig bli och faktum är att allt jag borde göra, lär vara kvar att göra:) Det jag gör, det blir gjort - det jag inte gör, gör jag nån' annan gång... kanske:)

I måndax var jag på samtal på skolan iaf... ang. store sonens svårigheter... och det kändes väl ändå bra när vi gick därifrån trots allt. Han ska få lite extrahjälp igen - han har ju inte haft det under det senaste året, minst... och det har förvisso gått bra, men allt blir ju svårare med tiden och det är just därför det börjar ta emot nu.


Till hösten blir det nog att dom tar tag i dyslexiutredningen igen, det borde vara lagom att göra det ordentligt då. Dom ska inte vara för unga när det görs nämligen.
Så det är väl bara o kämpa vidare... det kommer inte att vara lätt, men man får väl försöka göra det bästa av situationen helt enkelt...
Skolan stöttar enormt och dom verkar ha full koll på honom iaf o det känns bra:)

Ikväll kanske jag rent av tar fram mina scrapsaker en stund... skulle kännas skönt:)
På fredag är det träff på Scarproom igen och på lördag ska jag faktiskt på en 'privat' träff under dan'... i Hbg det med - ska bli kul:)

Ha det finemang alla!
*S*

2 kommentarer:

Pia sa...

scarproom - är det en ny affär? hihi... Skönt att det blir en ny utredning för sonen. Och att få gratis tandläkare är kanske en bra grej... ska nog kolla om jag också kan få det. :-)

Eli Kristin Magnussen sa...

Kuul skjorte, ha-ha! Lykke til med dysleksi-utredningen til sønnen din også :) Tung tid det der når man jobber og sliter slik med lekser, huff!

Flotte LO's du har gjort og du fortjente så absolutt noe nytt på scraprom!!!

Jeg jobber mens sambo er hjemme med minsten i pappapermisjon. I jobben blir det litt reising og det har gått i ett den siste tiden. Skjønner ikke hvordan jeg skal få tid til alt. I dag er det bare pizza, cider, familie og avslapping. Orker ikke noe mer, he-he :)God helg Sonja!

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger