lördag, februari 02, 2008

"Nytt" jobb och så....

Jaha, då har man arbetat första natten på "nya" jobbet! Kändes lite skumt... att veta att här ska jag nu vara, 3 månader i streck - minst!!! På samma ställe!!!
Det känns lite ovant med tanke på hur man flackat runt i hela kommunen under 7 års tid!
Nattarbetet i sig är inget som helst unikt och jag vet att jag fixar det, likaså att jag sover gott när jag kommer hem. Frågan är just nu om det är något jag kan tänka mig att syssla med framigenom, hela tiden? Det är det jag ska komma underfund med nu hoppas jag...

Känslan att krypa ner i sängen när man väl kommit hem är obetalbar - så skönt! Bara vetskapen om alla som går upp tidigt o ska dra igång med diverse morgonarbeten ger mig kväljningar! Det slipper jag ju nu:)


Idag blev min skönhetssömn däremot störd till max och det är väl ganska ovanligt förvisso och tur är ju det. Tror telefonen ringde sig skållhet 7-8 ggr under förmiddagen och inte 7-8 normala signaler varje gång, utan 20-25, så att vederbörande verkligen kunde vara säker på att ingen kunde svara! Grrrrrrrrrrrrrrrr!
Ingen var ju hemma heller som kunde svara (förutom jag då - vilket jag aldrig gör om jag sover efter natt, såvida det inte är från skolan och då på mobilen) och är man då så dum att man glömt o ta ut telefonen innan man la sig, så får man ju skylla sig själv lite:)

Den "skyldige" visade sig vara en liten oskyldig vän till barnen, som jag så lugnt som möjligt till slut förklarade för att resten av familjen inte var hemma... ja, det är inte lätt:)
Hur ska folk veta:)

Däremot en annan mysko grej... vi har under flera år haft telefonsvarare på vår telefon och nu helt plötsligt är den puts väck! Ingen svarare som går igång alls... skumt! (Kan ju vara en förklaring till varför 20-25 signaler kan gå fram utan vidare...!)
Kollade just på Telias hemsida och upptäcker att den tjänsten numera är avgiftsbelagd! När hände detta???
10kr i månaden kostar det tydligen... ingen större summa så, men makalöst irriterande att veta att allt ska kosta! Nu kände jag att vi faktiskt behöver den tjänsten - speciellt med tanke på om jag ska få ligga o sova någorlunda i fred framöver. Så jag har beställt tjänsten och f.o.m måndag ska den vara igång - hoppas jag!
Världsliga ting, men ändå...


Inatt ska jag på och jobba igen, liksom imorgon natt! Sen väntar 9 dagars ledigt:) Gott!

Var med på ännu en kurs på Scraproom i veckan och det var hur kul som helst:) Ser verkligen fram emot o få styra med det själv sen... en utmaning för mig och framförallt nåt' nytt... inget som har med vården att göra eller sjuka människor! Härligt!
Sen får vi se hur mycket det blir av det, men dock:)

Nu har jag nog tradat färdigt för den här gången - ska bänka mig i soffan lite med familjen o försöka vara lite social med innan jag kör till jobbet:)

*S*

5 kommentarer:

Pia sa...

vad trist att du blev väckt av telefonen...

Eli Kristin Magnussen sa...

Lykke til fremover i "fast jobb", he-he.. skjønner hva du mener, men det blir vel en vane det også etter hvert... Verre er det nok med dårlig søvn etter nattarbeidet. Slike telefoner er sååå irriterende, men får håpe du får i gang svareren din snart ;) Da får du din skjønnhetssøvn hver natt, knis! :)

God helg til dere!

joggemia sa...

Tack för krya-på-dig-hälsningen! Jag beundrar er som jobbar natt...tror jag skulle ha jättesvårt att sova på dagarna istället. Det är väl i och för sig en vanesak. Det med nio dagars ledighet låter ju bra i alla fall. =)

Kram!

Eli Kristin Magnussen sa...

Hei igjen snuppa, takker for kommentarene i bloggen min :) Joda, nå er det jobb igjen, sukk... det blir full rulle ser jeg. Jeg jobber som sekretær for administrative tjenester i Forpleining i store selskapet StatoilHydro. Jeg koordinerer ledermøter, ledersamlinger, sekretæroppgaver og bestilinger/økonomioppgaver. Det blir litt reising også. I dag er jeg litt overveldet siden vi er gått fra ca 500 til ca 900 personer i avdelinger, nye sjefer og ny struktur / systemer og sånt, he-he. Det går seg vel til! :)

Kose deg Sonja!

Ika sa...

Å, vad irriterande då man ska sova och telefonen passar på att ringa just då :/
Lycka till med nya jobbet! Ska bli intressant att framöver få höra vad du tycker! Jag vet att du är en nattuggla hellre än en morgonpigg vårfågel :)
Låter jättehärligt med 9 dagars ledighet!!!!

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger