tisdag, september 19, 2006

Ingen kul dag...

idag alls:( Morgontrött som jag alltid är så blev det inte bättre av att man skulle infinna sig på jobbet kl.7.00-13.30 Fy, vad jag har gått o gäspat idag! Vissa dar är bara helt enkelt värre än andra...
Sen hade nog min store son oxå vaknat lite på fel sida, för han kom inte heller hem med jordens bästa humör - alltså resulterade det i ett stormigt gräl oss imellan:( Han tyckte det var självklart att han skulle till sin kompis först och göra läxan sen ikväll... men det tyckte ju klart inte jag och så var det ju igång!
Han vet ju så väl vad som gäller, men det är som om vissa dar så ska det bara precis trilskas...
Nåväl, vi är "tjompisar" nu iaf:)

Eftermiddagen fortsatte men en molande skallebank och en hemsk trötthet, så ikväll blir det verkligen lugnt!
Min lille son kom iväg på sin fotboll oxå i em... så det har gått i ett - läxor omlott, skjutsa, tvätta, sortera tvätt, fixade ingen mat idag, utan vi åt resten av köttfärspajen från igår + lite pasta! Den smakade nästan bättre idag:)

Nu ska jag ta och titta på den nya serien som börjar på ¤'an, "House"... verkar vara i min stil tror jag! Jag är ju som sagt ingen tv-fantast, men ibland kan det ju vara skönt o dimpa ner i soffan framför 'burken' :)

Imorgon är jag ledig från jobb iaf och behöver bara infinna mig på ett möte under dan'. Men man slipper en tidig morgon iaf - passar mig ypperligt!

Nixpix, nu har "House" börjat! 'Adios'

*S*

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja du, det är inte lätt att få in i dessa små liven att läxorna måste gå före kompisarna.

Det där programmet missade jag... Skulle väl tro att jag satt bänkad framför IDOL vid den tiden... hi hi !

Nu ska jag be ge mig till köket och baka till äldre sonen.

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger