fredag, september 22, 2006

Scrap, fisk & gräs....

Ja vilken titel:) Men det innefattar ändock just precis det som är och har varit aktuellt det senaste dygnet:)

Just precis nu har jag en jättegod sjötunga i ugnen som håller på att bli färdig! Det är ju fredag och då brukar vi festa på fisk:) Nu på det senaste har det blivit lite si o så med "fredax-fisken" eftersom jag jobbat ganska dumt många gånger och dels har det varit en del med scrappingen och då har det inte varit vare sig lönt eller kul att förska tillaga nån färsk fisk.
Men idag så...:) Henrik slutade skapligt och köpte med sig fisk och även jag slutade tidigt, redan 13.00 : skönt!
Så det ska verkligen bli gott! Vi älskar fisk allihop här hemma, det är bara Tom som kan bli något suspekt om det är fisk med ben i... men man får ju plocka extranoga då bara.
Det finns ju massor av fisk att tillaga och provsmaka, jättespännande är det:) Sen dom som står i dom där fiskbilarna har oftast bra med kunskap om hur man lättast o godast kan tillaga den.
Så här smarrig såg den ut när den blev klar iaf:)



Efter maten - som råkade bli klar ganska skapligt i tid idag, så var det tänkt att jag skulle klippa gräset (det råkar vara min 'uppgift' här hemma)! Men sen vi köpte vår nya självgående klippare i somras med uppsamlare, så har jag minsann fått en konkurrent:) Rasmus tycker det är jättekul o klippa nämligen:) Så han fick påbörja och han klippte faktiskt en bra bit (1/4-del iaf), han slet som en tok! Givetvis har jag ordnat bildbevis:)


Sen igår kväll hade jag en efterlängtad hemmakväll här med scrapping ihop med mina vänner! Det är så himla roligt och rogivande att få fördjupa sig och bara precis få gräva ner sig i allt vad scrapping heter, efter några hektiska dagar denna vecka! Det är mycket dom dagarna som man jobbar, kommer hem o tar tag i läxor, hus o hem o agerar chaufför när killarna ska träna... då är man ganska så urlakad o slut som asrtist.
Men igår kväll var det 'min kväll' o mannen var hemma o tog 'marktjänsten' helt o hållet, skönt:) Vi var 4 stycken och vi satt från sex på kvällen till hon var över ett på natten! Tiden bara rinner iväg när man har trevligt:)
Det är ju som sagt inte enbart 'pysslandet' i sig som roar, utan även gemenskapen o chansen att få ventilera en massa annat o träffa likasinnade:) Det mesta kretsar ju runt barnen annars hela tiden plus jobb, så man behöver ju 'tanka' på med annat liksom...
Sen blir väl ingen förvånad om jag säger att jag förevigade det oxå på bild, hihi...

...f.ö så fick man upp tidigt idag (började 7 som sagt) *gäsp*, men som tur var så arbetade jag ihop med en kollega från mitt eget team (det var bara hon o jag) så det kändes tryggt - alltså kunde jag gå o gäspa hur mycket jag ville, tihi:)

Sen jobbar jag denna helgen... kvällstur imorgon - så det blir ingen tidig morgon så...
Nixpix - nu ska jag inta soffläge faktiskt!

Ha ett underbart liv:))

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad gott det ser ut !

Mysigt med en scrappingkväll med dina vänner !

Synd att vi bor i var sin ände av landet - annars hade jag kommit dit också för att se när ni sitter där och pysslar. Verkar så roligt och trevligt !

Kram Kram

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger