måndag, september 18, 2006

Kaffe - livets dryck:)



Idag började jag dagen med en tur till Maxi! Behövde lite i matväg mm. Skönt att åka ut där så pass tidigt när barnen är i skolan.
Har retat mig på min kaffebryggare länge nu - även om den råkade vara ett kärt loppisfynd (alldeles ny!) till en mycket billig peng:) Så jag passade helt enkelt på att unna mig en ny bryggare - med termos blev det denna gången, en "Melitta "! Känner mig nöjd allaredan:)

Annars är planerna inte för vidlyftiga idag mer än att jag ska försöka vara "ledig".

Middagen ikväll bestod utav ett nytt recept som jag letade fram på "ICA" via nätet - en köttfärsgratäng täckt med potatismos! Det var inte alls dumt faktiskt:) Det var kanske inte snabblagat en halv-sen em efter fotbollsträning o allt, men klart godkänt:)

Ingen unik maträtt så, men kul o pröva nåt annorlunda en enkel vardag:)
Kika gärna själv på www.ica.se eller www.arla.se En hel del intressant faktiskt!





*Sonja*

2 kommentarer:

Anonym sa...

WOW, du har också investerat lite nytt till köket. Själv köpte jag ju senast en fritös...

Jag dricker ju inte kaffe, men har faktiskt funderat på att köpa en sådan där till min man - just med termos. Verkar praktiskt !

Hoppas att kaffet blir gott nu också för dig !

Kram Kram

Mindi sa...

Vilken snygg kaffebryggare..... vad fick du ge för en sån? Vi skulle verkligen behöva byta ut den vi har också.

Kramis
M I N D I

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger