söndag, april 29, 2007

Lite kort o sånt...












...har det blivit på sistone, men jag har bara inte blivit färdig till o lägga in dom här. Däremot ligger dom uppe på Scraprooms galleri... är ni sysslolösa så gå in där och kika; www.scraproom.se och bli gärna medlem... sen sök på mitt nick; rastom32 och kolla i galleriet:)
Bra att göra kort så blir man av med mycket spillbitar:)

Denna helgen blir det däremot inget scrappat... igår blev det bl.a en tur till Bauhaus där jag fick inhandlat 10 säckar med både blomjord och täckbark (5 säckar för 89kr), trodde ryggen skulle gå precis mitt av... fy vilka vikter:( Men men, nu är dom hemma iaf:)
Fick även med mig en hope penseér... fick inte dom färgerna jag ville ha tyvärr (vill gärna ha dom varmt gul/orange/vinröda) för dom såg för bedrövliga ut faktiskt! Sen är inte dessa blommor mina absoluta favoriter heller, så det är ju inte så att jag kör från affär till affär för att hitta annat - jag nöjer mig ändå liksom, bara dom är nåt sånär starka o fina:)
Dom färgerna jag köpte var ljusgula och gulvinröda... så det blev ok det med:)
Det är ju skoj o få upp lite blommor nu oavsett så...

I morse jobbade jag faktiskt - i hela 3 timmar! Från 7 till 10... fniss:)
Visst, tidiga mornar är inte min melodi, men samtidigt är det bara jag som ska upp och jag behöver inte tänka på dom andra och det är skönt för en gångs skull!
Efteråt köpte jag med mig nybakade frallor och åt sen frukost med resten av familjen - så gott!!!

Pojkarna har haft en övernattningsgäst inatt, så dom hade myspys här igår kväll och leker för fulla muggar nu med:) Passar perfekt nu när vi har så mkt annat o göra, både inne o ute.

Nixpix... nu ska jag ut o ta knäcken ännu mera på min rygg... men påta i jorden ska jag:) Synd bara att vi har rena lerjorden här... precis hopplös o jobba med! Det är som att slå en hacka i cement:( Men men... det får bli därefter.

Ha en finfin söndag!
*S*

4 kommentarer:

Pia sa...

Vilka fina kort. Hoppas du fick massor gjort i din trädgård!!

Anonym sa...

Mycket fina skapelser som vanligt!

Hosthalsningar fran Nya Zeeland

Anonym sa...

Hej Sonja
Du har blivit utmanad, kolla min hemsida.
kram monika

Anonym sa...

Himmel så flitig du är på att göra kort vännen ! Om jag ens hade en tusendel av din förmåga och energi.

Läste att du också har skaffat penséer - synd att du inte fick tag på dina favorit färger bara... Jag var ju ute i väldigt god tid så jag hann ju få mina orange-färgade som jag hade hoppast på. Men sedan har jag ju en hel rad med andra färger också som står planterade i krukor och hinkar. Jätte mysigt så här på våren med penséer.

Kram Kram

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger