onsdag, april 04, 2007

Skolavslutning och kulturdag...

...jaha, så var denna utbildning oxå till ände!? Så snopet:) Idag var sista dagen nämligen... fast jag var bara med i ett par timmar eftersom store sonen fick stanna hemma idag pga av en hemsk hosta:( Han reder ju sig ok själv några timmar, så då missade jag inte sista redovisningen och även betygssättningen (samtal med läraren). Resterande tid skulle ägnas åt en videofilm på tv och tårta till avslutningsfikat:) Så med andra ord så tyckte jag att jag kunde förvalta den tiden hemma istället med sonen:)

Måste föresten få lov o klappa mig själv lite på axeln o säga att mitt betyg blev MVG och det blev jag verkligen nöjd med:) Synd o säga annat!
Med facit i hand så känner jag ändå att jag lätt skulle kunna läsa ett bra tag till, det har varit riktigt kul om än jobbigt stundtals! Lite blodad tand fick jag... hade det inte varit för ekonomin så hade jag allvarlgt funderat på att läsa vidare till något... men men... framtiden får väl utvisa.

Igår hade skolan där mina killar går; kulturdag hela dagen och det var verkligen lyckat:) Under en period så har dom läst om olika kulturer osv. och igår skulle det hela avrundas med bl.a massor med olika maträtter och bakverk som fick smakas av alla eleverna:)

Kan ju tilläggas att skolan där dom går har väldigt blandat med elever från olika delar av världen och det gör ju skolan väldigt mångkulturell om nåt:) Många föräldrar hade bidragit med olika maträtter o bakverk från alla världens hörn... t.ex. Libanon, England, Serbien, sydamerika, Thailand, Indien, Danmark, Tyskland, Iran mm. mm.
Så det fick barnen ta o smaka av under dagen, vilket var mycket uppskattat:)


På kvällen fick även vi föräldrar äran att få se allt detta o ta del av det! Mycket intressant får jag säga! Där var både tipspromenad, provsmakning av alla mat och även underhållning av ett rap-band, givetvis med några utav skolans elever:) Ingen musik i min smak alls, men jag kan ändå säga att killarna var jätteduktiga:)
Ute på gården sen var det både fika och korvgrillning...
En mysig kväll verkligen...

Under dagarna som varit har jag även avslutat en lo... ännu en sommarvarinat från förra året:)
Nu... ska jag njuta av resten av dagen... och resterande lediga påsk:)

Kram *S*


4 kommentarer:

Helena Påhlsson sa...

ser gott ut... och vilka härliga foton på Lon sugen på sommar nu. Glad Påsk !

Anonym sa...

GRATTIS till ditt MVG!
Vad roligt!

Ja ,visst är det kul att plugga.
Det var ju inte alls länge sedan jag läste till undersköterska och jag tyckte att det var jättekul!
Skulle mer än gärna läsa något på högskolan. .)

Vad kul med kulturdag!
Såg smarrigt ut.

Och ännu en underbar LO från dig!
Blev lite full i skratt när jag såg den eftersom jag precis har lagt upp en LO på min blogg som också heter LYCKA! :)

Kram
Mette

Jeanettan sa...

GRATTIS TJEJEN

Härligt att höra.
Kul att läsa din blogg förresten! Du hinner med en del känns det som. : )

Pia sa...

Grattis till ditt betyg. Jätteduktig flicka. hihi
Kul det lät med kulturdag, men jag som är så kräsen hade väl itne vågat smaka på ngt ändå...
Fin lo!!

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger