onsdag, maj 14, 2008

9-åring i huset:)


Denna helgen blev vår lille 8-åring en 9-åring:)
Solen strålade o det var rena högsommarvärmen - perfekt! Så både studsmattan och poolen är nu framme för säsongen och likaså kom farmor o farfar ner på besök över helgen - najs najs:)


Lördagen tillbringade jag o svärmor på Väla i närapå 5 timmar och det hör ju inte till vanligheterna när det gäller mig kan jag säga:) Men det var trevligt - hon ville ju såklart handla till födelsedagsbarnet bl.a och en del annat blev det oxå. Vi funderade på o avverka IKEA med, men vi var rörande överrens om att vi inte orkade nån av oss:)


Söndagen bestod av födelsedagstårta, paket och grillkväll:) Min syster o man kom oxå, så 9-åringen var riktigt nöjd:)
Paketen bestod av både en del kläder, lego (såklart!), vattenpistoler o en sparkcykel mm.
Summa summarum - en mysig helg!


Kan även berätta att vår nye familjemedlem Kasper förmodligen godkännt oss som sin adoptivfamilj och kommer snällt o troget tillbax när han varit ute på sina äventyr - han är sällan borta länge och jag tror inte han vandrar iväg så långt heller, så det känns bra.
Hoppas verkligen att inget händer o att vi får behålla honom...
Visst ser han ut att ha det gott!? :)


Kram kram *S*

7 kommentarer:

Pia sa...

vad mysigt ni verkar ha haft det i helgen. Jag ser fram emot att få en plats bredvid kasper på kudden. :-) Grattis i efterskott till sonen!

Anonym sa...

Åh vilken härlig helg och vilken cool ide till tårtan!
Kramis/LenaS

Anonym sa...

Grattis i efterskott till stora killen!

Anonym sa...

Vilken skön helg ni verkar haft. & Killen e`9!!!!!!!!!!! =)

Kasper ligger på bordet eller ..=P
Känner igen duken

Kram på er alla
Jeanette

Anonym sa...

Stort grattis till födelsedagsbarnet! Låter ju som om han hade en underbar födelsedag!

Er nya familjemedlem ser verkligen ut att ha funnit sig tillrätta!
Härligt avkopplad! :)

Dina layout i förra inlägget är supersnygga allihop!
Jag återkommer till dig om jag behöver tips inför min kurs i höst! :)

KRam
Mette

Helena Påhlsson sa...

sicken supertårta... ska lägga på minnet för min son är oxå legotokig ! Jag har målat med promakersna på min LO, ramen för hand men blommorna är clearstamps. Tack för din gulliga kommentar...

Monkan sa...

Halloj på dig. Vilka fina bilder, och vilken mysig misse ni fått hem! Han ser verkligen ut att trivas i er fina familj
kram kram

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger