torsdag, maj 22, 2008

"Det finaste man har...


...sätter man på bordet!"
Eller vad är det man brukar säga???
Jag som alltid sagt att katten inte har på borden att göra - men när man ligger så fint som han gjorde förut idag så kan man ju inte låta bli o plocka fram kameran o låta honom fortsätta posera en stund - innan han åker ner på golvet igen:)
Kasper växer o frodas o verkar stortrivas och vi med honom - makalöst snällt litet kattdjur måste jag säga:) Så snart får jag väl ta o slå en signal till vetrinären så han kan få kolla över honom o ge honom ett nummer i örat plus en liten vaccinering förmodar jag!
Ville inte vara för snabb med det nu i början, för det var ju inte säkert han ens ville vara här... fast risken finns ju alltid att han försvinner när han nu är ute, men det kan man ju inte gå o fundera på hela tiden heller.

Som alltid går jag o tar lite bilder i min trädgård när väl något står i blom o ju närmre in i grönskan jag kan gå desto bättre:) Jag har inget "Sofiero" o kommer väl förmodligen aldrig att ha råd o få ett här hemma, men det lilla jag har är jag glad över kan jag ju säga:)
Man kan förmodligen inte tro det när man ser vår trädgård att jag faktiskt älskar allt grönt o allt som blommar, men det ligger inte i tiden för mig just nu o fördjupa mig i den biten - kanske lite längre fram... men inte nu!

Jag brukar säga att vårt hem "lever", både inne o ute... mycket barn o mycket rörelse o då får det vara enkelt både inne o ute ett tag till. Har varken ork eller lust att jaga allt o alla med golvmopp o dammtrasa dagarna i ända, när det tar 5 minuter att rasera allt för mig! Samtidigt har jag inte nån' plånbok att designa vare sig trädgård eller hem heller för, för den delen. Men visst, det är gratis att hålla det i befintlig ordning förståss, hrm... :)


Nu ska jag fortsätta o njuta av min lediga tid - med eller utan dammtrasa i handen :)
*S*

4 kommentarer:

Pia sa...

suck, skrev ett långt inlägg till dig som bara försvann... Fina foton. Det är bara att tuta och köra med vaccination och öronmärkning tycker jag. Tack än en gång för blommorna förresten. Bild på dem finns i min blogg.

Eli Kristin Magnussen sa...

Så flotte foto Sonja! Gratulerer så mye med en 9-åring i huset også, he-he! Tror det er syrinbusker du har avbildet fra hagen din? De er nyyydelige og lukter så godt, sommerstemning med en gang. Jeg skal ha syrintre i vår nye hage ;)

Håper dere har det flott og koser dere!!! Kasper er blitt stooor forresten Ü

joggemia sa...

Sund inställning till städning. =) Fina foton från trädgården också. Nej, det är varken GI eller VV. Jag äter vanlig husmanskost, fast bara 1 lagom portion och fyller upp med grönsaker. Jag äter lite men ofta (frukt mellan måltiderna) men det som verkligen gör susen är en timmes promenad om dagen. Kg har bara rasat av på detta viset. =)

Kram!

Eli Kristin Magnussen sa...

Hei Sonja, du er herved blitt utfordret.. ta en tur innom bloggen min og finn ut hva det er 0(^_~)0

God helg!

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger