måndag, maj 05, 2008

Nu j--lar...

...har vi röjt i trädgården - grovröjt förvisso, men dock:)
3 fulla lastbilar har vi kört till tippen i helgen och mer kommer det att bli!
Här råder inget Sofiero-stuk eller några specialdesignade rabatter à lá Timell på vår tomt, det har vi varken intresse eller tid med, men lite 'space' o enkel grönska tackar vi inte nej till förståss:)
Säkert ändrar vi oss i framtiden o vill ha mer blommor o rabatter, men det är ju bara o fixa i så fall:) Men just nu känns det skönt om pojkarna o deras kompisar kan röra sig i trädgården utan att vi känner att dom måste vara försiktiga o vi hysteriska om ifall att dom knäcker något som inte ska knäckas. Samtidigt, ärligt talat - har jag inget intresse o luka dagarna i ända heller... inte för tillfället iaf:) Fast jag vet att jag har ett latent intresse för det - egentligen:) Men som sagt - allt har sin tid:)


Ena gavlen på huset har varit fullt med grenar o buskar efter våra attacker på träd o buskar o det har ju legat ett bra tag... så nu måste vi fixa nytt gräs på den ytan, men det är ju bara o köpa en påse gräsfrön... bara det blir grönt liksom - nån' "golfgreen" suktar jag inte efter:)
Ljust o luftigt blev det på den sidan nu... likaså det gamla staketet vi haft längs med huset åkte på tippen - pojkarna är tack o lov inte så små längre o rymningsbenägna som dom en gång varit, puh...


Inom en snar framtid ska vi även gräva upp alla dom hemska "enarna" som vi har haft på framsidan under alla år... sjuka o klena är dom o inte alls till för att egera som häck!
Vi vill ändå ha nåt' grönt där även efteråt, men då ska vi sätta en vanlig hederlig vintergrön thujahäck, som växer fort o blir tät!
Men det kommer... :)

I helgen hade killarna "övernattningstroll" här oxå vilket alltid är poppis! Myskväll med snacks o film givetvis o sen en massa fniss på rummet, precis som det ska va':)











Vi hann även med ett besök på Järnvägsmuseét i Ängelholm i helgen, dom firade tydligen 10-års jubileum! Det firades med lite extra jippon, bl.a åkturer med gamla ånglok mm. Inte så dumt faktiskt!



Ha en fortsatt bra måndag alla!
*S*

2 kommentarer:

Pia sa...

vad kul att se hur kreativa ni varit i trädgården i helgen. Ser fram emot att se det irl.

Eli Kristin Magnussen sa...

Takk for koselig hilsen i bloggen Sonja!

Så flinke gutter du har som hjelper til i hagen ;) Vi har bare en liten hageflekk bakom huset, og den består av en svær trampoline for det meste, hi-hi... Liker best å plante i krukker og kasser.

Nyydelig liten Casper dere har fått - med stilig halsbånd også *fnis*

Kos dere & nyt lysere tider!

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger