onsdag, april 30, 2008

Får jag presentera...


...Kasper!

Ja, hur gick nu detta till??? ja, det undrar nästan jag med:)
Vi har blivit med katt - igen! Ok, det var ju en del år sen sist - typ 10år!
Men vad gör man när store sonen ringde hem från skolan o kalabaliken är ett faktum att denna hemlösa katt inte kunde stryka runt på skolan längre - enligt alla desperata lärare o fritidsledare:) Hmmm... vad svarar då en mor när han frågade om inte vi kunde ta hand om den...???
Tja, ni fattar väl resten antar jag... :)

Så det var bara o knalla bort till skolan o hämta honom - som dom först trodde var en hon! Så Tom döpte henne genast till "Doris" på vägen hem - men väl hemma såg vi att den allt hade "kulpåsen" väl synlig:)
Alltså blev det "Kasper" och den är verkligen en liten Kasper:)

Den har tydligen strukit runt på skolan dom sista 2-3 veckorna o lärarna började tycka det blev jobbigt, för den gick där o jama o var hungrig o törstig... o alla barnen var ju i uppståndelse - för nån' bara måste ta hand om den ju!
Som sagt - nu hoppas jag verkligen att den ÄR hemlös!?!?
Den är nämligen väldigt fin och så enormt tam o tillgiven, den spinner bara man tittar på den:)
Inget halsband o ingen tatuering i örat... så vad ska man tro?
Ja iallafall - nu bor den här o det verkar den helnöjd med, inte minst pojkarna - vilken lycka:)


Så det blev raka vägen till affären för att köpa kattsand, halsband o namnplopp - kattlådor har vi redan ett par stycken:) Kattmat hade vi blivit försedda med av flera barn på skolan som tagit med sig påsar med torrfoder - prata om empatiska ungar - ett gott tecken:)

...och vad sa mannen när han kom hem... hmm!
"No comments"
Iallafall... nu är dom oxå bundis:)
Skoj när livet är fullt av glada överraskningar!
Så nu får vi se hur detta äventyret går... "wish us luck!"

*S*

3 kommentarer:

Pia sa...

hihi jag tycker det är så kul. Lika plötsligt som ni blir hundlösa, lika plötsligt och utan förvarning blir ni kattägare... söt är han i alla fall...

Anonym sa...

Oj vad kul med en ny familjemedlem!

Storstadslivet efter 40 sa...

man får väl gratulera

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger