söndag, april 20, 2008

Tom, men piggelin dator igen:)

Då så, då var man 'on the role again'! Efter X antal timmar idag med hjälp av en god vän, så är där liv i min dator igen - jag tackar ödmjukast! Men ett faktum är att jag faktiskt klarat mig finfint ändå!
Det var hårddisken som jag misstänkte själv, men tackolov så hade jag hunnit bränna ner det viktigaste i tid ; alla mina foton! Resten kan jag både mista o ha... och framförallt, skaffa igen - det går ju inte med ens personliga foton.
Datorn är fortfarande tämligen "tom", men nu kan jag kanske organisera upp allt lite lättare från "scratch".

Vi har även fått beskurit våra sista träd här hemma idag av en bekant till oss via innebandyn. Likaså kan vi fixa ny "häck" på vår framsida via honom inom en snar framtid - perfekt!
Samtidigt med både trädbeskärning och datorrenoveringar så kom en annan kompis hit o "beskar" frisyrerna på oss alla fyra här hemma - välbehövligt! Nu behöver inte killarna se ut som piasavakvastar i huvudet mera:)

Sen datorn kraschade så har jag hunnit med o scrappa några nya lo's... min bästa terapi tror jag!
Här kommer dom...


Så här tackar jag för mig efter en ganska intensiv, men trevlig dag!
Frågan återstår dock vad jag ska göra med den här bloggen...???
Jag vet verkligen inte... vet bara att jag känner det ganska så meningslöst att fortsätta med den.
Får fundera... ett tag till!

Tack o go'natt!
*S*

8 kommentarer:

Eli Kristin Magnussen sa...

Ååå så kjekt at du er "back in business" Sonja!! Og så flink du har vært uten PC'n din, kjempeflotte & proffe LO's du har laget! Gutta boys vokser til også..!

Klem til deg
Eli Kristin

Pia sa...

jag ser fram emot att få "se" dig lite på datorn framöver igen. Jag har ju saknat dig... tänkte precis maila dig och undra när datorn kom igång igen för jag kan ju inte vara utan dig. hihi
Jättefina layouter du har lagt ut måste jag säga... Jag klippte till mina tre killar här hemma i dag själv... fast blev lite nervös när barnen ville klippa mig också. *ryser*
Kram Pia

Anonym sa...

Sååå roligt att du är tillbaka igen vännen !

Ja du ser... du fick en hel del LO´s gjorda medan datorn var trasig - jätte fina som alltid.

Ja du, det där med att blogga eller inte blogga... det har vi nyligen pratat om du och jag och det är minsann inte lätt. Nu är jag på gång igen - med två dessutom - och vi får väl se hur länge jag orkar med det den här gången.

Jag hoppas att du fortsätter blogga i alla fall.

Kram Kram

Anonym sa...

Härligt att du är tillbaka! Jag har saknat dig!
Massor med fint har du iallafall hunnit skapa! Jättefina layouter.

Kram
MEtte

Anonym sa...

Tråkigt med datorn men underbara LOer hann du få ihop!
kramis/LenaS

Eli Kristin Magnussen sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Eli Kristin Magnussen sa...

Hei Sonja, så koselig hilsen i bloggen da :)

Jeg kjøpte 3 forskjellige personlige stempler hos www.Scrapmagasinet.no

God helg - klemmer fra Eli Kristin

Anonym sa...

Dina LO är så fina!

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger