tisdag, juli 24, 2007

Hemma igen mm. mm.


Söndag kväll vid åtta-tiden kom vi hem från vår vistelse i stugan och det är ju alltid med lite blandade känslor... skönt att komma hem, men man kommer att sakna naturen och omgivningen.
Den största skillnaden mot förra sommaren var helt klart pojkarnas fiskelycka - förra året fick dom mänder med aborrar, men i år gick dom att räkna på en hand! Lite märkligt och synd framförallt. Det mesta dom fick på kroken var ju mörtar och det är lika så bra o kasta tillbaks dom igen.



Men för övrigt blev det en hel del badande och även ett par rundor med både båten och kanoten:) Kanoten bl.a var en ny erfarenhet för grabbarna eftersom vi inte haft den framme förr om åren och den blev ju poppis så klart:)

Första dagen där uppe började dock med ett smärre äventyr och det var att "T" lyckades bli ormbiten nån'gång på kvällen - utan att ens märka av det! Tyckte det var mycket märkligt först, men senare fick vi reda på att det mycket möjligt kunde vara så att man inte kände av ett ormbett.
Det var även slumpen som gjorde att jag upptäckte bettet eftersom jag skulle flytta över honom från stora sängen till hans egen - då såg jag märket på benet! En rund mörk ring, ungeför stort som en en-krona och sen 2 små bett i mitten!
Men förbryllade blev vi allihopa, speciellt med tanke på att man ingen speciell erfarenhet har av det.


Så det fick bli ett samtal till akuten mitt i natten och sen en 45 minuters bilfärd in till Västerviks lasarett för kontroll!
Det slutade med en övernattning för oss alla tre eftersom dom ville ha honom kvar för observation. Store sonen kunde lugnt sova vidare hemma i stugan eftersom farmor o farfar var kvar, så det underlättade ju klart.

Nu slutade hela äventyret väl som tur var, han uppvisade aldrig några som helst symtom eller blev påverkad under nattens gång, likaså blev inte märket på benet större (ja, inte mindre heller faktiskt). Så på morgonen efter ronden och en vedervärdig sjukhusfrukost (för 35kr/vuxen!) fick vi lov att köra hem igen:)
Lille sonen var ganska så mallig ändå när han kom tillbax eftersom han upplevt en sådan grej - utan att ens få varken nån medicin eller blivit stucken under hela visiten!
Tvärtom fick han prova på både deras dator med spel och rita o måla bland alla deras miljoner teckningar o block:) Där var mängder av grejor för att roa barnen i diverse åldrar!
Vi kände oss annars ganska så slitna med tanke på att sömnen hade varit i stort sett obefintlig den natten. Men sonen hade sovit förhållandevis gott så fort han fick veta att inget mer skulle hända där på natten:)

Resten av veckan fortlöpte som tur var lugnt och stillsamt utan några större fadäser! Såvida man inte vill räkna med myggbett från jumbojet-mygg och ett par vurpor vid både strand o klippor, vilket resulterade i ett par extra plåster:)
Annars var det bara lugnt:)




Förutom fiske, så blev det ett par rejäla promenader, några sköna turer med båten och killarna fick som sagt prova på att paddla kanot oxå för första gången:) Jag o svärmor unnade oss en eftermiddag i Västervik med både fika och shopping o det är ju alltid trevligt:)
Under en utav våra promenader så fick vi även äran att se en stor huggorm ringla över vägen där vi gick! Ganska pampig syn egentligen... dom är ju ganska så vackra med sitt zickzack mönster över hela ryggen... men dom kan gott lämna en ifred förståss:)

Innan vi åkte så fick jag gjort en del lo's, fast jag kunde inte lägga ut dom just då pga av att det var en del utmaningar osv.

En av dom kom med på 'swescrapbook'och den med hunden är med på 'Stella's! inför en tävling i augusti:) Så jag lägger upp dom här o nu:)
Varsågoda:)


Det får vara allt för idag!
På återseende:)

*S*

3 kommentarer:

Helena Påhlsson sa...

Hej ! Vad trevloigt ni verkar ha haft det i stugan. Och jag såg din Lo på swescrapbook. Jag tycker att det hänt nåt med din scrapping ( positivt) Alla de har LOna är superfina, de var fina innan med men nu så känns det WOW !!

Anonym sa...

Välkommen hem!
Ni verkar ha haft det hur bra som helst... Om man bortser från ormbettet! Vilken tur att det gick bra!

Dina layouter är så himla fina!
Du ¨är såååå duktig!

Kram
Mette

Pia sa...

lite räligt med huggormsbettet, men skönt att det inte blev värre. Dina layouter är bara så fina. Ser fram emot att se korten du gjorde i går här på bloggen. :-)

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger