onsdag, juli 04, 2007

Äntligen semester!!!


Ja, jag tyckte idag att nu kunde min semester få börja:) Officiellt börjar min semester på måndag, men det är så lugnt med jobb nu plus att jag ska vara ledig helgen... så jag la mig ledig resten av veckan med... torsdag - söndag!

Förutom en hel del jobbande sen sist jag skrev så har vi även hunnit med en "möhippa" i all sin enkelhet i fredax - P's och P's bröllop närmar ju sig nu med stormsteg... 7/7-07 gäller det:)))
Oron kröp fram när P (möhippe-offret) började fredagen med att berätta att hon vaknat med jordens grymmaste skallebank... inte bra! Hur ska man orka med en möhippa när skallen bankar sönder liksom?! Men... summa kardemumma - efter några timmars vila o sömn på em så piggade hon på sig... alldeles lagom för att vi skulle köra o kidnappa henne:)
Med 'eniros' hjälp tog vi oss till Ekeby där resten av sällskapet väntade - 6 st var vi och vi hade ordnat med grillat + tilltugg inklusive ett presentkort till den blivande bruden som innehöll ett set nya naglar inför den stora dagen:) Även jättesöta hemmagjorda "rispåsar" ingick i paketet inför lördagen... :)
Kvällen fortlöpte precis som den skulle - go' mat o dricka o goa skratt:)
Hemfärden sent på natten var desto värre - att det ösregnade var bara förnamnet, fy sjutton alltså! Man såg knappt en meter framför bilen! Riktigt ruggigt var det:(

STORT TACK för skjutsen hem den kvällen måste jag ju tillägga!

Helgen som varit blev det en del kläder inhandlat på Väla för vår del - det mesta inför bröllopet! Dyrt blev det, men förhoppningsvis ska vi kunna använda kläderna vid flera tillfällen framöver:)
Känns som om det var längesen jag scrappade till nån reda nu... det har verkligen varit fullt upp med annat! Men här kommer iaf ett alster som legat klart ett tag. Den är efter en skiss från nån utmaning... som jag glömt för stunden! Men den kom inte med iaf, men den kan ju få lov att komma med här:) Vassego'!


Nåväl... trött som en gnu är jag nu, så jag tackar för väl för mig o mina löss här o nu:)

Nattinatt *S*

1 kommentar:

Pia sa...

Tack för en trevlig kväll du och alla de andra som var med.
Layouten med rummet var fin, men den andra har du visst ett gammalt foto på... tänkte på ordningen på bilderna ;-)
Semester är du ju väl värd. Men vad skulle ni med en pool till när ni kan bada direkt på gräsmattan.

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger