söndag, juli 29, 2007

Festivalyra...

...i dagarna två har det varit här denna helg i Hbg! En halv förmögenhet har man lagt ut både fre-lördag mestadels på godis, dricka, mat o karuseller! Visst är det ganska mysigt att glo på folk och det är ju alltid gott o prova på nåt exotiskt i nåt av alla matstånden som hopar sig både här o där trots enorma köer:)
Men det kräver verkligen både ögon i nacken och vidvinkelseende när man ska gå ihop med både barn och vänner - rena mardrömmen om barnen ska försvinna i röran! Men men, det scenariet slapp vi som tur var, dom var duktiga allihopa:) Men man skriver ändå våra mobilnummer på deras armar oavsett - 'just in case'!

På fredagkvällen hade vi bl.a planerat att se http://www.mustasch.net/ live, dom spelade på Gröningen! Helt och hållet i min smak och att dom otroligt nog är från Göteborg är väl bara en bonus - trodde aldrig i mitt liv att dom verkligen var från Sverige när jag hörde dom för första gången för flera år sen!


Det var betydligt mer folk i år än sist vi såg dom för ett par år sedan, men dom blir ju oxå mer o mer kända;)

Det var himla trevligt att ha en helkväll(dag) i goda vänners lag och flera bekanta träffade vi på vägen, skoj! Vi körde in till Hbg där våra kompisar bor, men tog bussen från dom och även hem. På det viset slapp vi jakten på parkering. Barnen hade jättekul ihop, som vanligt:)
Hemkomsten blev sen... halvtre tror jag att jag låg i bingen - och frös så jag skakade tänder!!! Brrr...


Dagen efter åkte jag själv ner med killarna eftersom vi lovat dom att testa fler karuseller på tivolit. Tur med vädret får jag lov att säga att vi hade, vi kryssade nog mellan regnskurarna:) Hade planerat att åka hem vid sjutiden på kvällen med bussen, men tji fick vi! Det visade sig att jag tittat fel på nätet och nästa buss gick inte förrän 21.25... gaah!!! Vilken röta... ingen av oss hade liksom minsta lust o gå en meter till där nere...
De räddande änglen lyckades till slut bli min systerdotter som var på besök hemma (1000 tack!), eftersom mannen hemma givetvis sörplade på en cider! Det var ju klart bättre att komma hem vid 19.30 än 22.00 kan jag ju säga... märks att man inte är van vid att åka buss;)

Nåväl, nu känns det som om man fått nog av allt vad marknader o festivaler heter för ett tag framöver!
Tack o hej:)

*S*

2 kommentarer:

Pia sa...

Festivalen missade jag i år pga att jag skulle jobba, men så är det ju ibland. :-)

Anonym sa...

Alltid himla skoj med festival...
Men dyrt...
Verkar som om du hade riktigt kul iallafall!

Kram
Mette

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger