fredag, augusti 03, 2007

Att man kan bli glad för så lite som...


...att få rinnande vatten i köket:) Ja jag kan faktiskt, tihi! Efter månaders spring i trappan till ovanvåningen för att få vatten så är det slut med det nu - äntligen! Ja som sagt; 'Rom byggdes inte på en dag':) Mannen kämpar på här må jag säga - sakta men säkert börjar man faktiskt se ett ljus i tunneln:)
Det var t.o.m kul att diska för hand ikväll (diskmaskinen får vara urkopplad tills imorgon då den ska på plats igen)!
Härligt...

Jaha... för övrigt är det sista veckan på semesterna nu - sanslöst så fort tiden går!
Idag lyckdes store sonen bli febersjuk o riktigt förkyld med efter en minst sagt orolig natt - förstod att nåt var på gång... han brukar annars aldrig göra sig hörd. Men inatt kunde han definitvit inte sova, vilket slutade med att även jag fick en sömnlös natt. Läää-ängesen man hade det kan jag ju säga.
Men han har varit god vän med "Herr Ipren" idag o det har klart underlättat:) Hoppas det blir kortvarigt...

Men annars har vi hunnit med både "Busfabriken" och "Äventyrslandet" den här veckan:) Busfabriken ihop med några vänner o deras barn... barnen hade hur roligt som helst - i hela 3 timmar! Ljudvolymen är sanslös därinne för en annan som enbart sitter ner o ska försöka prata o fika... men men, barnen har ju onekligen rolligt:) Så vad gör man inte:) Annars är där ju väldigt stort o fint för övrigt:)


Dagen efter körde vi upp till Halmstad o hälsade på killarnas kusin "A" som studerar däruppe... fast hon har ju 'sommarlov' nu klart:) Hon följde med oss till "Äventyrslandet" och var med oss där hela dan':) Fördelen där är ju att man betalar inträdet o sen kan man åka o testa allt hur många gånger du orkar o vill o det passade ju killarna perfekt:) Fast nu känns det dock som om killarna "vuxit ur" det till nästa år och framigenom, trots allt:) Men det är perfekt för lite mindre o halvstora barn, helt klart!

Självklart har det hunnits med en del scrappande oxå, ett par utmaningar med för den delen... fast dom är fortfarande på gång i skrivande stund:)


Det var allt för denna gång - på återseende:)

*S*









3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till ditt rinnande vatten! Ha ha! :)

Underbara layouter från dig igen!
Som vanligt! Du är så duktig!
Gillar speciellt färgerna i Ibland.

Kram
Mette

Anonym sa...

Vi har också varit på busfabriken med barnen, dom hade jätte kul.
Fins Lo:s.
Kram Eva

Pia sa...

vad skönt att vattnet rinner hos er igen. :-) ser fram emot att få se ert kök klart!! Blir kanske ett köksalbum så småningom.

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger