lördag, augusti 18, 2007

Jobbhelg...


Satt och funderade på att jag får väl skriva ett nytt inlägg här så folk slipper se våra hemska soptunnor var gång man entrar min blogg, hehe!
Men lite paff har jag blivit efter dom inlägg jag fått - att det kan skilja så pass i vårt avlånga land vad gäller dessa hemska sopor?! T.o.m från närliggande kommuner har jag fått veta!

Ett annat irritationsmoment som jag kom på i efterhand, speciellt efter att ha studerat våra "sopgubbar" när dom faktiskt kom och tömde våra tunnor - att dom gör verkligen bara sitt jobb... plockar tunnan, tömmer den, sätter tillbax den!
Ägnar inte två sekunder åt att kolla om den verkligen blev tömd ordentligt! För mycket riktigt så går man ut och kollar efteråt enbart för att upptäcka att all mjuk/hårdplast är kvar i det trånga lilla facket som är till för det:(


Det finns liksom ingen möjlighet i världen att det kan bli tömt, så proppfullt som det facket blir utav plast:(
Många klagar på det vet jag... en dålig motivering som en fick från renhållningsverket var att man skulle köpa bröd i affären som ligger i långsmala påsar, för att använda dom smala påsarna att lägga plasten i!!! Har man hört nåt dummare - köpa en viss brödsort för att få "rätt" påsar - "no way"! Eller köpa avlånga fryspåsar... tack, men nej tack! Hur dyrt ska det bli o packa sopor egentligen!? Räcker med den dyra avgiften som man är tvungen att betala... *suck*
Nåväl, NOG om det:)


Annars har jag haft flera lediga dagar den här veckan och det lider ju inte jag utav precis:) Inte mycket har blivit gjort hemma, däremot har det blivit en del fika + prat med vänner o bekanta som man inte träffat på ett tag och det får man ju verkligen värdesätta:) Dammråttorna väntar på en där hemma iallafall, var så säker:) Har man tur så har dom förökat sig till 'gråpudlar' t.o.m hihi!

I torsdax kväll bl.a for jag och Pia iväg till Annette i Ekeby och hade många timmars scrapping o prat såklart:) Framåt midnatt kom mannen i huset hem efter en del timmars arbete och bara skakade på huvudet åt synen av vårt kreativa pyssel, hehe! Det är verkligen nutidens moderna syjunta, tihi!


Jag fick nästan gjort 4 lo's... 2 är till ett par utmaningar på nätet http://scraputmaningen.blogg.se/ ,så dom laddar jag inte upp här ännu och en är som sagt inte riktigt klar, men en kan jag visa nu... Har ju fortfarande bilder från fjolårets jul, så det fick bli ännu en lo om det. Undrar om man någonsin kommer ikapp med alla foton man har...? Ligger drygt ett halvår efter hela tiden mräker jag! Men men...:)


Idag är det lördag och jag har 2 nätters jobb framför mig, men det känns helt ok! Nattuggla är jag ju och det gäller ju även när det kommer till arbete!
Annars går dagen mest i fotbollens tecken... lille sonen hade fotbollsmatch hemma i fm's! Han gjorde ett mål o stolt var han för det klart:) Däremot förlorade dom bägge matcherna iallafal, men men... det är ju det första dom spelar nu efter sommaren.
Snart ska store sonen oxå iväg på fotbollsmatch, fast han ska spela borta. Få se hur det slutar... Mannen viger dagen åt att följa med och jag ska faktiskt stanna hemma och försöka få lite småsaker gjorda i köket hade jag tänkt. Vet att morgondagen går åt att sova mestadels, så det är lika bra jag gör lite idag:)


Ha en skön helg allihopa, vare sig ni är lediga eller i arbetande skick:)

Kra-a-m *S*

2 kommentarer:

Pia sa...

Tack för en trevlig kväll. Dina lo:s blev jättefina.
Skönt att slippa se dina soptunnor mer när man går in här. :-) Inte direkt upplyftande att glo på dem... hihihi

Anonym sa...

hej sonja

Man får väl tacka för en trevlig kväll.Jag hade det hur roligt som helst.
Annette

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger