måndag, augusti 27, 2007

Veckoslut hos farmor o farfar:)


Jaha, då har ännu en vecka gått sen sist! Killarna har börjat skolan igen och vardagen börjar så smått ta form igen med allt vad det innebär - fotboll, innebandy, matcher, läxor, jobb, kompisar och vardagssysslor hemma mm.

Nu över helgen for vi upp en snabbis till svärisarna i Östergötland (upp fre.em och hem igen sön.em). Mannen skulle på den årliga o traditionella "Aborrfesten" under lördagen med sina gamla kompisar! Vågar inte gissa hur många år dom hållt i det... många, många år! Det är kul tycker jag, att han har den anknytningen bl.a som drar honom "hem" då o då:)
För övrigt höll jag o barnen svärisarna sällskap... åt o drack gott både på fredag o lördag kvällen o hade allmänt mysigt:)
Vi gick även en runda i centrum o kikade lite...


Är inne i en riktig läsperiod nu oxå... härligt är det! Med mig upp hade jag en bok som hette "En flicka som kallas Alice" av "Kristin Hannah"... ett felköp måste jag erkänna, men ett mycket bra sådant:) Snart klar med den... läste i bilen hela vägen både upp o hem och en hel del där.
Dessförinnan läste jag ut "Att skriva" av "Stephen King"... helt klart annorlunda, men hur bra som helst oxå!
Böckernas värld är verkligen en tillgång många gånger:)


Lördagen medans mannen var iväg så åkte jag och barnen till "Lunby Badet" och lät killarna frossa i badpalatset i nästan 3 timmar:) Vi har varit där flera ggr förut o det är ett säkert nöje vad gäller mina killar - dom njuter verkligen över att vara i vattnet!
Både lättad o glad är jag även över att dom kan simma båda två så bra som dom kan - även om man aldrig ska ta nåt för givet... men visst underlättar det:)




Tog en del bilder på svärisarnas hus o trädgård - där mannen vuxit upp som sagt... enda tråkiga kan jag tycka (ja, för dom med för den delen...) är alla tallar i trädgården! Dom är verkligen pest... höga, enorma o barrar nåt enormt - för att inte tala om alla kottar man måste plocka innan man kan klippa gräset... ugh!

Sen jobbar jag bara denna veckan med - sen är det skolbänken som gäller i 7 veckor... yes!!!

*S*

2 kommentarer:

Pia sa...

kul att läsa... jättefina bilder! Skönt att ni hade en bra helg!

Anonym sa...

Vilken trevlig helg ni hade !

Fina foton du lagt ut också.

Kram Kram
Carina

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger