söndag, augusti 12, 2007

Märks det att man börjat jobba igen???

Ja för det har man ju gjort, i allra högsta grad! Sen i måndax är man i tillbax i ekorrhjulet igen. Körde på hårt med en gång och har bara varit ledig i torsdax, men lär ta det lite lugnare i nästa vecka istället.
Det är verkligen blandade känslor med att börja jobba igen... vissa är ju klart roligt att träffa igen, men... just nu känns det mest som om jag räknar ner veckorna till min utbildning som börjar den 3 september och ska hålla på i hela 7 veckor! :) Den ska handla om att arbeta med utvecklingsstörda bl.a Ser verkligen fram emot det! Har aldrig jobbat med den biten någonsin.

I måndax kväll var jag bjuden på ett Aloe Vera party hos min f.d dagmamma och där fick Pia hänga på, fick ju gärna ta med någon:)
Mysig kväll blev det faktiskt och 400 spänn fattigare blev jag oxå, fast förhoppningsvis lär det vara värt det! Aloe Vera är ju bra och sånt som är bra brukar ju kosta (förhoppningsvis). Köpte både en läkande kräm och en hälsodryck som vi ska prova på, så får vi se hur det blir.

Denna veckan har även grabbarnas fotbollsträning dragit igång, så nu är det fullt ös varenda mån-tis-ons kväll! Ingen brist på sysselsättning här inte:)
Mannen har oxå börjat med sin egen träning med karaten och det behöver han, träningsnarkoman som han är! Köket har ju tagit så mycket tid nu över våren så det har varken blivit hackat eller malet med hans egen fritidssysselsättning. Så det lär nog göra honom gott att sätta igång igen:)

I torsdax kom Jeanette o barnen hit o vi hade en heldag ihopa här hemma med både sol, bad o fika o mycket snack, så det var hur mysigt som helst:)
Barnen roar ju sig mest hela tiden, så dom var ju helnöjda med:)
Vi tog även en tur till Go'biten och köpte kakor... 2 kartonger med blandade kakor för en hundring, helt ok:)

Idag har jag sovit efter natten... så kanske jag slappar lite ikväll med att scrappa, få se...

En lo har det bara hunnit bli sen sist - en om julmaten:) Varsågod!

Ha det finfint *S*

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig LO!!!
Kramis/Lena S

Anonym sa...

tog du inget foto på kakorna =)

Anonym sa...

Julmat, mitt i sommarn??

Du ska se att det snart e den 3 september och snart e det jul igen ;)

Anonym sa...

Kul att du snart ska gå en kurs igen!
Låter intressant med utvecklingsstörda... Är det något som du skulle vilja jobba med?

Underbar layout från dig!
Som alltid! :)

Kram
Mette

Anonym sa...

Halloj bruden ! ja, här är man igång med jobb som vanligt igen, fattar inte vart sommaren tog vägen ???? ha det gott
kram monika

Anonym sa...

Visst är det så att man går tillbaka till jobbet med blandade känslor - självklart ! Men du har ju en utbildning nu att se fram emot och det blir nog spännande.

Kram Kram
Carina

Pia sa...

fin lo, tack för att jag fick följa med på party...

jag vill följa med dig på kursen, jag behöver ju faktiskt den mer än vad du gör. ;-) jobbar ju mer inom det än du... hihi

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger