fredag, juli 13, 2007

Slagsida i trädgården!


Utan att tjata sönder ämnet ; regn, så kan jag ju nämna att ett av killarnas favoritträd gav vika nu i dagarna! Vårt enda plommonträd pallade inte med den vattensjuka marken, så det la sig halvvägs över gräsmattan! Som tur var så vek det sig på rätt sida av tomten och inte över grannens - alltid en liten fördel.
Så det blev till att såga ner eländet och skänka det som bränne till nån bättre behövande!
Det blev väldigt ljust och tomt på den sidan nu kan man säga...

Hela veckan har vädret varit ganska så mulet, men perfekt väder för mig som försökt o ta tag i åratals gammal röra här hemma... små små framsteg, men jag vet att dom är gjorda iallafall:) Lite dåligt samvete har jag med eftesom jag inte gjort något vettigt alls ihop med grabbarna, fast o andra sidan har dom njutit varenda dag tillsammans med sina kompisar här hemma:) Det är ju oxå nåt som dom har längtat efter trots allt!
Men nästa vecka är det stugan som gäller och sen när vi kommer hem igen så lär vi nog hinna med o hitta på nåt tillsammans med:)

Tjingeling *S*

4 kommentarer:

Pia sa...

Ni får väl helt enkelt skaffa ett nytt träd och plantera det istället.
Vet dock inte hur jag ska klara mig en hel vecka utan dig?!? Det kommer ju itne att gå! :-) Hoppas ni får det underbart där uppe!!

Anonym sa...

Vilket väder ni har hos er!!!!
Inte klokt!

Ha en underbar resa!

Kram
Mette

Anonym sa...

Du och jag har blivit publicerade på samma utmaning på Swe scrapbook!
Vad kul! :)
Din layout är verkligen superfin!

Kram
Mette

Anonym sa...

Nej men.....vad tråkigt när det blir sådär. Jag röstar för ett nytt träd! :)

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger