lördag, september 22, 2007

Plugga, plugga, scrappa!


Vad tiden går, det är ju nästan inte vettigt! Känns som om det var igår Bonny gick bort, men det är ju faktiskt 2 veckor sedan redan! Det känns fortfarande oerhört tomt och tyst här och jag undrar ibland när man kommer o vänja sig egentligen eller om man alls gör det ens?
Jag tackar varmt för alla fina kommentarer från er alla - dom värmer när man läser dom...

Jag är i full gång med min utbilning och det är superkul - jobbigt, men hur intressant som helst:) Det ger mig nåt' nytt hela tiden och ämnena är verkligen både givande och intressanta! Vare sig jag är ett läshuvud eller ej så kommer jag att få mycket med mig:)
2 veckor är redan över och vi har 5 veckor kvar på utbildningen - skulle gladeligen kunna gå det dubbla:) Men en bra lärare och en trevlig klass gör ju oxå sitt såklart:)


Förra lördagen var vi på 121-årsfest - då fyllde min syster 56 år och hennes man 65 år, så det blev ju storfirande där på kvällen - mycket folk, gott om god mat och flytande dryck:)
Från oss fick dom en jättestor lykta att ha ute på sin stora inglasade altan + att vi la till pengar (dom åker till Thailand i november, så lite fickpengar kanske...) och givetvis blev det varsitt handgjort kort av mig:)


Igår kväll var det dags för en månadsträff på Scraproom igen:) Tyvärr har jag lyckats åka på jordens dunderförkylning, snorig och hes till max! Så jag var väl inte i jordens bästa skick när jag var där, men men... så länge ingen feber härjar i kroppen så går det inte att låta bli! Fast fy vad det är jobbigt att inte kunna prata ordentligt! Vad man än skulle säga så var det en extra kraftansträngning - både att tala och att få folk att höra vad man sa, hrm....
Men 2 nya lo's fick jag gjort iallafall och det är ju alltid skoj och för att inte tala om både trevligt sällskap och en massa nytt i butiken:)
Najs najs:)


Nu denna helg blir det en hel del meckande i köket... nej, köket är ännu inte klart, nej!
Det lär helt klart bli mitt livs projekt det här med vårt kök... men så är det:) Eller rättare sagt, så här blir det när man inte har pengar att leja ut arbetet till andra och när man samtidigt jobbar och ska leva sitt liv under tiden med allt vad det innebär - pojkarna, läxor, träningar, matcher, hobbies etc. etc. Då tar det sin tid helt enkelt. Fast det visste vi ju om, så för oss personligen har det inte varit en överraskning precis:)
Så min syster o svåger har varit här hela em idag (lördag) och kommer hit igen imorgon, så några steg framåt kommer det allt att gå:)
Jag kunde kännt mig friskare och rösten kunde varit bättre, men inte värre än att jag o syrran har kunnat roa oss under dagen ihop, medans männen jobbat på i köket:)
Imorgon blir det kanske lite köksbilder rent av?! Vi får väl se:)

Ha det fint!
*S*









4 kommentarer:

Storstadslivet efter 40 sa...

Hej Sonja
Tyvärr har jag ingen fjäril hemma, men skulle bra gärna vilja ha...
Hoppas att du hittar den
Kram Annette

Anonym sa...

Jodå, vi kom iväg till Liseberg men tyvärr så spöregnade det... Köpte ett litet block med namnstickers, ett block där det står tryckt: Ett meddelande från SANNA, en namnnapp med Linnéa + en midjeväska men den får jag ge till Victoria då den är för liten för mig... Vi spelade en del på hjulen oxå, alldeles för mycket på dom som var dyra...Idag har jag städat, sen tog jag mig ett bad!! Har huvudvärk & haft det etttag nu, hoppas det försvinner tills imorgon!! Imorgon ska jag ev köpa en ny mobil på Net On Net, håll tummarna för att dom har den som jag är ute efter!! Sköt om dig så hörs vi!! *Kram Kram* Sanna

Anonym sa...

Jajamensan, jag hittade mobilen som jag letade efter!! Håller på att ladda den nu, sen ska jag se till att lära mig alla funktioner oxå men det verkar vara en lätt bruksanvisning!! Köpte även nya boots med liten klack, börjar bli lite kallt att bara gå i sandaler nu... Anders ska snart gå på fotbollsmatch mellan IFK Göteborg & GAIS, hoppas dom sopar mattan med GAIS - he he he!! Självklart säger jag ifrån så fort datorn är fixad, han ska troligtvis hämta hårddisken i nästa vecka!! Har Rasmus & Tom fått sina skolfoton ännu?? Blev dom bra i år oxå?? Sköt om dig vännen!! Kramizzz Sanna

Pia sa...

Vilka jättefina layouter du har gjort!!

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger