fredag, september 28, 2007

Ännu en vecka är snart över...


Då var det fredag igen och ännu en ledig helg har man framför sig! Inget jag är van vid precis, men nu under skoltiden är det ett faktum och det är ju inte fy skam:) Samtidigt är jag så van vid att jobba helger vilket jag gjort i hela mitt arbetsföra liv och mina lediga dagar mitt i veckan skulle jag inte vilja vara utan - dom är guld värda, verkligen!

Denna veckan har det varit oerhört intensivt i skolan... tror aldrig pennan varit så flitig i min hand som nu... jättemycket om autism bl.a Mycket intressant, men snudd på "för mycket"! Tanken är väl ändå inte att vi alla ska doktorera i det - eller?! Nåväl, jag kan inte ta in mer än vad jag kan, så det blir nog bra.



Förra helgen gick mestadels i 'kökets' tecken! Min svåger o syster var här och hjälpte oss - eller läs; min svåger hjälpte Henrik, hehe:) Jag snickrar inte - alls! Inte det minsta:) Jag vet hur jag vill att det ska se ut, sen lämnar jag över arbetet med varm hand till någon kunnig o energisk:) Ännu bättre hade varit om man kunde leja bort det till nån', men en sådan plånbok besitter inte vi iaf. Där är en del kvar att göra... 2 dörrkarmar, fönsterkarm, skafferiet ska riktigt på plats och även ett handduksskåp ska göras utöver allt annat... ja och sen ska det ju kaklas över vasken med såklart! För att inte tala om alla lister osv. som ska på... det klassiska som "blir över" lite på slutet:)
Men det är iaf högst fungerande nu o det är toppen bara det:)

I tisdax kväll blev jag lite hastigt bjuden på ett sminkparty "Oriflame" och det var ju himla najs:) I vanlig ordning skulle jag ju inte alls handla, vilket slutade med en order på 300kr typ, tihi! Men man får ganska mycket för pengarna där iaf, inga superdyra saker mao.

Idag jobbade Henrik sin sista dag på sitt gamla jobb (jublar!) - efter ca.7 år så var det nog dax o byta, det är ju ganska sunt trots allt.
Som avtackning fick han en flaska Tequila, en whiskey och ett knippe cider:) Nej, han har inte problem med alkoholen, utan det var i all välmening faktiskt, hehe:)
Så på måndag bär det av åt andra hållet - mot Kvidinge till... en annan typ av glasfirma... få se hur det kan arta sig! Inget höjdarjobb med fetlön alls, men det blir ett ombyte iaf och lite annat folk + arbetsuppgifter.

Så ikväll firade vi det lite med o äta ute... det blev plankstek för min del o mexikansk biff för Henriks del. Killarna tog spätta (Rasmus såklart!) och köttbullar till Tom:) Efteråt hade vi bestämt o kolla på när B-laget i Åstorps innebandylag spelade match - mot Munka Ljungby.
Självklart vann dom med 4 - 3:)

I helgen är det scrapmässa på IH i HBG - givetvis ska jag dit:) Vet flera som ska dit, men få se om man kan synka med nån' eller åtminstone stöta på nån':) Annars lär jag nog fixa o trava runt där själv med:)
På tal om o scrappa så har jag hunnit med det oxå under veckans gång - mellan alla hemuppgifter och skolarbeten! 3 lo's har det blivit! 2 st till ett par utmaningar, så dom får jag visa senare... och en som jag kan visa nu! En som handlar om Tom's födelsedag och hans tycke för lego...


Nixpix, få se om jag det kan bli en stund i soffan oxå ikväll!
Mätt är jag fortfarande, så nån' 'nattamat' blir det då inte:)

Hejohå!
*S*

4 kommentarer:

Pia sa...

Finfin layout!! Hoppas vi ses i dag, kanske tom kan åka ihop! Men vågar ju knappt ringa dig så här tidigt på morgonen!!

Anonym sa...

Wow vad köket ser fint ut. Jag e´så nyfiken =D
& LO´n trodde jag först var på min P eftersom jag har ganska exakt likadana foto .. !!

Och den är superfin

Anonym sa...

Vad fint köket blir!
Skönt att det börjar bli klart!

Vad skoj med en scrapträff!
Jag skulle mer än gärna hänga med... Men jag bor ju lite för långt borta.

Superfin layout! Vilka härliga färger och papper
Du är sååååå duktig.

Kram

Anonym sa...

Vad gör Henrik på sitt nya jobb?? Anders har ju fått nya arbetstider, har inte hunnit memorera dom ännu bara... David & Victoria har fått sina skolfoton, dom blev jättefina som vanligt, så fort vi fått hårddisken lagad & igång skrivaren så ska jag scanna in dom på hemsidan!! Nix, nu är det nattadax - go´natt!! Kramizzz Sanna

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger