söndag, november 25, 2007

Blöt vinter...


...tja, kan man säga annat? Här nere i Skåne är det väl en klassiker... och sen kanske snön kommer - som smälter o blir till blankis, yihaa! Nä det hade faktiskt inte varit helt fel om snön stannade kvar så att man fick lite ljus omkring sig om inte annat, för att inte tala om för barnens skull.

Har gjort det lite mer vintrigt här i bloggen idag - inte julaktigt, men vintrigt, det tycker jag om:) Om man bortser från mitt namn ihop med en liten 'nisse', men men:)

Sist jag skrev så var det Ullared som gällde dagen efter - åkte ihop med en arbetskollega/kompis och två tjejer till... vi åkte vid två så att vi var uppe vid fyra på em, helt ok:) Ingen kö och knappt nåt folk heller - perfekt!
Det blev 3 lapp mindre i plånboken, men jag fick med mig det jag hade planerat (och lite lite till). Men tro det eller ej, så var det några få saker jag inte kom hem med... t.ex plastfickor till mina scrapalbum, underställ till killarna, likaså träningskläder mm.

I fredax kom jag äntligen iväg till min "frissekompis" inne i stan:) Jag har sett ut som en slickad katt i håret länge nog! Men har jag inget som stressar mig i tid så väntar jag helst in min kompis som är fd. frissa, för dels är det himla skoj o ses o prata ikapp o för det andra så "känner" hon mitt hår:) Det är sällan hon har tid, men det är värt o vänta som sagt.
Så jag blev lagom klippt till vi skulle ut o bowla + äta filéfrossa med jobbet samma kväll:) Denna gången hade vi bokat i Ängelholm.
Jättegod mat - fast det är inte mycket som slår filéfrossan inne i Hbg på Teaterkatten iallafall!
Efteråt körde vi 2 timmars bowling - hur kul som helst, men jag har faktiskt träningsvärk nu... i häcken!!! Hihi!
Nåväl, skoj var det...

I helgen har jag jobbat... 7-14.00 båda dagarna och det har kännts helt ok faktiskt! Bra folk har man jobbat med o då går det mesta dom en dans:)
Igårkväll fick jag faktiskt knåpat ihopa en lo:) Hade så himla många bilder på blommor jag hade fotat i trädgården från i våras som jag inte riktigt vetat vad jag skulle göra med. Så då blev ett litet potpurri... varsågoda!



Imorgon är det måndag o en ny vecka börjar... najs!
Ha det super!!!
*S*

5 kommentarer:

Pia sa...

vilken jättefin layout. Jag skulle ju följt med dig till din frissekompis, för jag behöver verkligen det.
Jag ser fram emot att åka till gekås jag med en liten sväng snart. Får väl se hur mkt jag gör av med men jag hoppas det är en mindre summa än vad du fick spenderat...

Eli Kristin Magnussen sa...

Oj så flott layout du har, blir jo satt i riktig julestemning her hos deg :)

Jo så var det dine norskkunnskaper, hi-hi :) Det er ikke rart at du lurer, for skjelte er vel heller dialekt likesom den sangen er skrevet i. Selv vi har problemer med å skjønne alle ordene i den teksten, men gøy er den å synge ;) Skjelte er navnet på en gammel fattigmannskost i Norge som nå er veldig populær og blitt rene delikatessen! Det er rett og slett kokt/dampet hode av sau (sheep)... høres brutalt ut, men det er så nyyyyydelig mat. Vi spiser den med poteter og kålrabistappe til samt enten rødvin/øl og norsk akevitt til! :)

Eli Kristin Magnussen sa...

Og takker så mye for kommentarene på bildene av Kalyani ;) Hun liker av og til å bli tatt bilde av, så det er kjekt å prøve ut det nye leketøyet mitt på ungene. Det kjenner du jo til med to herlige gutter også vet du :))

joggemia sa...

Låter som om du har haft fullt upp ett tag =). Det där med bowling och käka med jobbet lät ju trevligt....jag ska göra detsamma på torsdag (inte bowla med ut och äta). Härligt blomster-LO också!

Kram Mia

Storstadslivet efter 40 sa...

Hej Sonja

Kul att du gjort din sida lite vintrig...kan behövas så stämningen kommer inför advent.
Svar på din fråga om diskbråck...det känns som baken hängt up sig samt att man inte kan sitta/stå/ligga utan att det känns som att rygg/ben ska gå av pga av smärtan som strålar från bak ned till stortå
Nu ska vi inte klaga...det läker väl så smånningom
kram annette

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger