söndag, november 11, 2007

Invasion av magsjuka :(((


Idag känner jag nog att jag är skapligt tillbax till den jordiska atmosfären efter en rejäl pärs av magsjuka - ska bara ha igång matlusten med... inte ens kaffet smakar gott idag! Ja, då har jag varit magsjuk kan jag ju säga när inte ens kaffe åker ner! Men men... det finns definitivt värre saker man kan drabbas av här i världen, även om man är ganska så ynklig när man är kass i kistan:(
Store sonen och jag har legat ikapp den här gången. Han blev sjuk dagen före mig. I torsdax em kom han hem från skolan o mådde inte alls bra... så då var han igång, hu!

Så denna veckan kan jag inte påstå har varit speciellt händelserik, utan det har mest varit "vård av barn" och vård av mig själv känns det som... Skulle ha jobbat kväll både idag o i fredax men det fick jag ju avboka såklart. Så det enda aktiva den här veckan var en heldags utbildning i 'stroke' i onsdax via jobbet. Intensiv dag, men relativt lärorik:)

I tisdax kväll blev det scrapping... alltid trevligt i goda vänners lag och en hel lo fick jag gjort, hehe:) Den gick direkt till en utmaning, så den kommer här senare...

Idag ska jag bara försöka samla lite kraft o kanske röja undan lite här. Fattar inte att det kan bli så rörigt i huset när man ligger o mår skunk o inget gör??? Kan det bero på dom två andra familjemedlemmarna som är friska tro??? Eller? Hmm...

Men man får se det positiva i det hela, förhoppningsvis har vi snart avklarat vinterns epidemier för ett tag iaf!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Oj.... Stackars dig!
Magsjuka är bland det värsta jag vet!
Hoppas verkligen att du snart är tillbaka i ditt vanliga jag!

Super duper tack för din gulliga kommentar hos mig! Du må tro att jag blir glad! :)

Stora kramar
Mette

Eli Kristin Magnussen sa...

Usj, det høres ikke bra ut Sonja. Ønsker deg & dine god bedring!

Takk for koselig kommentar hos meg også. Ja, kameraet er superbra men jeg må på kurs tror jeg, hi-hi. Kan bare auto-innstillingene :) Så mye man kan gjøre.

Det er Farsdag i Norge idag, så vi har gjort stas på pappaer og bestefedre. Vi har invitert familien over her i ettermiddag, så jeg baker og rydder hus. Det er god unnskyldning - nå må nemlig vaskekosten frem, he-he :))

God bedring Sonja, klem fra meg

Pia sa...

stackars dig!! Fast jag hoppas att du håller era baciller hos er själva för jag är inte så intresserad av att dela dem med er!

Hoppas du är på benen som vanligt nästa vecka. sköt om dig min vän och tack själv för en trevlig scrapkväll!! Hihi

Storstadslivet efter 40 sa...

Hej du
Jag håller med Pia; håll bacillerna hemma hos er. Det e ingen annan som vill bli tilldelade dessa.
Själv dras vi med förkylningar och värk i halsen. UNDERBARA tider ;)
Ha det/Annette

Ika sa...

Stackars er!! Magsjuka är definitivt inte roligt att drabbas av! Jag hade en släng av det förra veckan jag med :(
Hoppas allt löper som vanligt nu igen :O) Ha det gott!

Anonym sa...

Åh FY FAN för magsjuka... Minns när jag var höggravid med Eric & fick det - INGEN höjdare precis... Nu har Victoria & Eric fyllt år oxå + fått många fina presenter!! Dagisfoton har det inte tagits, väntar fortfarande på datum... Idag har det snöat som fan men som tur var (enligt mig) så försvann det lika fort som det kom!! Dagen innan julafton tills dagen efter nyårsafton är en lagom period tycker jag!!*L* Har precis beställt namnnappar till Eric via internet, ska bli kul att se dom när dom kommer!! Väntar även på en midjeväska i ljusblått med mitt namn från Monogram - spännande det med!! Skulle skickat Davids & Victorias skolfoton idag men glömde dom, ska försöka få iväg dom tills imorgon!! Har föressten dragit ner rejäjt på godiset nu + att jag är stenhård mot mig själv att inte äta mellan 00.00 - 06.00, magen gnyr lite ibland men det skiter jag i & vågen har redan börjat peka nedåt!! Ha dé!! Kramizzz *Sanna*

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger