lördag, november 03, 2007

Höstlov och lite förkylningstider...









Imellanåt uppdateras här alldeles för dåligt - sen när man väl sätter sig så vet man knappt vart man ska börja:)
Jag avslutade förrförra inlägget med att vi skulle till Bolmsö på 40års fest... det blev iallafall hur lyckat som helst om jag nu ska sammanfatta det kort o konsist:) Jag blev 400 foton rikare med o det är ju inte fy skam:) Funderar på att göra ett separat album bara med dom bilderna sen, på nåt enkelt vis...
Det blev mycket go' mat o flytande dryck under helgen, kuliga lekar o diverse utmaningar som vi terroriserade födelsedagsoffret med:)
Där var möjligheter både till bad (brrr!), kanoter och snart även en bastu:)
Dessvärre var vädret mulet o disigt hela helgen, så några natursköna bilder blev det inte så mycket av eftersom allt blev gråtonat.


Lagom med folk med, runt 30 personer tror jag och alla barn som var med smälte in perfekt:) Jag brukar ju inte annars vara glad för stora fester o enorma folkgrupper, men här kändes det riktigt ok faktiskt:)
Inte fel o köra lite terapi med sig själv samtidigt, hehe!










Veckan som följde sen var riktigt mysig... barnen hade höstlov o jag tog ut lite semester! Så vi hann med en hel del ihop, förutom att vi enbart tog dagarna som dom kom oxå, vilket är skönt bara det!


Vi unnande oss ett biobesök i stora staden - vi bokade biljetter för o se "Råttatouille", helt klart sevärd - söta filurer:)












Två utav dagarna åkte vi till IH i Hbg - där hade dom öppet hus där man fick prova på olika sporter o idrotter, verkligen poppis hos killarna:) Ännu kuligare blev det när man fick ha bästisarna med sig bägge gångerna!
Dom fick prova på både rodd, bågskytte o pistolskytte bl.a och där fanns olika kampsporter, boxning, brottning, pingis mm. Där fanns även fäktning, men det hann vi inte med första gången och andra gången vi åkte dit så var det inställt... så besvikna dom blev, dom hade sett så fram emot det! Men men...
En utav dagarna satt vi mest inne för då kände sig båda killarna ganska krassliga, det är ju förkylningstider så...
Men vi hann med lite spel o tv-tittande o det är ju skönt det med:)


En kväll hade jag lite scrapping här hemma ihop med några frivilligt villiga:) Det slutade med att Vera, Jeanette B o Pia kunde komma! Alltid lika trevligt! Killarna hade superkul ihop med Jeanette's barn, vilket alltid är ett säkert kort:)
Runt midnatt hade jag blivit klar med 2 lo's, fast jag får vänta med o visa dom eftersom dom var till 2 olika utmaningar.

På torsdagkvällen hade yngste sonen Halloween övernattning på skolan - spooky:) Så iväg vandrade han som en svart vålnad med sovsäck o kudde mot skolan, hihi! Givetvis laddad med godispåse o en cocacola:)
Samma kväll var jag iväg o nattvandrade igen inne i stora byn! Något lite mera liv ute denna gången jämfört med sist, men annars jättelugnt. Träffade på ett litet gäng med drängar som tyckte dom var tuffa som bandybollar, men inte värre än att dom själva tog kontakt o pratade med oss:) Ganska fascinerande ändå:) Dom undrade just varför vi inte hade synts till så mycket ute... så visst har dom koll:)

Däremot denna helgen var det dax för mig att börja jobba igen - efter 9 veckor! Fy, vad tungt det var:(
Jag skulle gladeligen kunna göra annat... studera o bara vara hemma... det verkligen drar i en!
Men välja mellan pest o kolera så fick jag 2 nätter nu i helgen o ni som känner mig, vet att nätter är mitt rätta element! Så det var faktiskt helt ok!
Så ikväll ska jag bara slöa... vara allmänt osocial, hehe... för man är inte speciellt allert i knoppen efter 2 nätter ändå:)Sen är jag ledig mån-tis och på onsdag ska jag på en heldagsutbildning, faktiskt:) Så det blir nog bra med det!

Jaha, så var denna halloween helgen oxå över!
*S*

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det var ett tag sen jag hörde av dig... Nu måste väl killarnas skolfoton ha kommit - eller??! Har fotograferat mig för Stjärnstudion här på Maxi, ska sätta in fotot på min hemsida så fort dom kommer!! Idag har jag städat - skönt att ha det ur vägen - igen... Det blev ett avslappnande bad som vanligt efteråt!! Vi hörs!! Kramizzz *Sanna*

Monkan sa...

Åh vad mycket kul ni haft på senaste tiden *avis*
Men det är du väl unnt jänta!
ha det gott
kram monika

Eli Kristin Magnussen sa...

Så mye artig dere har bedrevet i det siste Sonja :) Skumle bilder også, hi-hi! Klem, Eli Kristin

Ika sa...

Lät ju helkul med 40-års partajet!!
Skönt att koppla av ibland och bara vara, inte sant!

Önskar dig en bra vecka!

Kramar Marika

Anonym sa...

Vad mycket kul du har varit med om på sista tiden! :)

Jag ser framemot att få se dina två layouter!

Kramis
Mette

Anonym sa...

TACK för min kompisbok som kom idag!! Fotona på pojkarna blev ju riktigt bra!! Ska skicka på David & Victoria om du vill ha - annars finns dom inlagda på min hemsida under "David igen" & "Victoria igen"!! Vi höres!! Kramizzz *Sanna*

Storstadslivet efter 40 sa...

Jasså du
Du har haft o göra under höstlovet? Blir du aldrig trött?
Bättre att ha o göra än att sitta på soffan o glo.
Ha det/Annette

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger