onsdag, januari 02, 2008

5 minnesvärda händelser från 2007

Hittade en intressant utmaning hos Agge som jag nappade på! Inte för att mitt liv är intressant på något vis, men jag tänkte att 5 saker som greppat mig speciellt borde jag väl hitta tycker jag...

5 minnesvärda händelser från 2007
* Projekt köksrenovering drog igång i början på året... efterlängtat, men ack så långdraget! Men bra blev det:)

* Svärfar fyllde ärbara 80 år och firades stort i februari på Skänningen Stadshotell

* Fick äran att gå 2 högskoleutbildningar via jobbet - en på våren på 5v om "Social Psykiatri" och en på hösten på 7v om "Utvecklingsstörning o andra funktionshinder". En otroligt givande o rolig period i mitt liv!

* Fick gå på ett härligt bröllop 070707 när Pia gifte sig o pojkarna fyllde år...

* Vi förlorade vår goa hund, Bonny den 7/8... alldelels för tidigt tyckte vi:(

Vad jag önskar mig av 2008

* God hälsa bland mina nära o kära

* En riktig resa kanske... har ju inte varit utomlands dom senaste 15 åren!

* Arbetsro på jobbet

* Ro i själen...

Det kan väl räcka tycker jag, gott o väl...

Tycker ni utmaningen verkar intressant, så hoppa gärna på den:)

Kramis Sonja

5 kommentarer:

Pia sa...

jag har hoppat på din utmaning!!

joggemia sa...

Det var ju en liten annorlunda utmaning. Härliga önskningar 2008....hoppas de slår in!

Kram Mia

Anonym sa...

Tack för titten i vår blogg och jag önskar dig ett gott år 2008!!!
Kramis/LenaS

Anonym sa...

Vill önska dej en God början på år 2008 och hoppas att dina önskningar slår in!
Ha det fint!
Kram,
Lotta/ FruH

Eli Kristin Magnussen sa...

Dine nyttårsønsker kunne jeg også ha skrevet, helt enig med deg Sonja! :)

Takker for koselige kommentarer i bloggen min... men Mariell er ikke datteren min, hun er datteren til min venninne Margrethe, hi-hi. Men de er veeeldig like - faktisk er det mange som tror det er 4 søsken når mine to barn Patrick på 12 og Kalyani på 8 og hennes barn Mariell på 12 og Sander på 10 er sammen!:) Skjønner godt at du trodde det var jenta mi, he-he!

Ha en fin dag!

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger