söndag, januari 27, 2008

Lite nya lo's:)


Hej hopp:)

Känner mig snorpigg här... jobbade till 21.15 i Patrullen ikväll o är tydligen fortfarande uppe i varv! Det var en lugn kväll, förutom att det blåste full storm ute och det var inte skönt kan jag säga, brrr! In och ur bilen och in och ut ur lägenheterna hos pensionärerna, vilket blev ganska plågsamt till slut - från värme o kyla hela tiden och tvärtom.
Men men - nu är jag ledig söndag iaf:)



Kan nämna i förbifarten efter mitt förra inlägg angående store sonens läxor... att det blev inte en upprepning bara dagen efter, utan 2 dagar i rad efter t.o.m! Fy vilka bråk vi har haft:(
T.o.m Rasmus sa nu i fredags em att han var glad att veckan var över eftersom den varit så jobbigt! Ja, jag kan inte klandra honom:(
Han HATAR verkligen sina läxor! Men nåt jag för mitt liv inte kan begripa är - att när han väl motarbetat, bråkat, blivit vansinnigt arg och gråtit av ilska o frustration i nästan en timmes tid, så fixar han sin läxa på knappt 10 minuter och det blir hur bra som helst!?!?!?
Varför motarbeta så hela tiden, när det oftast blir hur bra som helst - bara han börjar????????
Det är mig en gåta................. så kan han sitta där med ett leende och säga; "det här var ju lätt"!
Gaaaaaaaaaaaah...!!!

Nåväl, det ska ju finnas anledning till att jag färgar mitt hår - det ger ju mig verkligen gråa strån! :)

I fredax var det återigen dax för månadens scrapträff på Scraproom i Hbg - årets första:) Trevligt, trevligt! Har börjat testa så smått o scrappa i ett annat format; 12 x 6 istället... så kul:)
Så pass kul att jag köpte ett nytt album enbart till den storleken och eftersom Scraproom hade 25% rabatt i butiken så var det ju nästan dumt o inte passa på.
2 nya lo's blev det den kvällen plus att jag hade gjort ett par till hemma i veckan... så här blev dom:












Kändes riktigt roligt att vara igång o scrappa lite igen - vilket det har blivit ganska sparsamt utav nu under december bl.a.

Förresten... jag kom ju iväg till sektmötet i tisdax med - 1,7 kg NER:) Det var alltså värt o komma iväg o få det bekräftat iaf, hehe:) Känner mig ganska peppad - igen:)

Sov gott i strumpesock:)

*S*

6 kommentarer:

joggemia sa...

Ja, visst är det kul att scrappa lite olika format....din Blås blev så läcker!! Usch, vilket helsike ni verkar ha med läxorna...hoppas det lättar snart. Aldrig kul att bråka med nära och kära.

Ha en bra vecka!

Kram Mia

Pia sa...

vilka jättefina layouter du gjort! Synd att du inte köpte ett album till mig med.
Det med läxorna kommer jag ihåg från min syster som också jämt bråkade och höll på hur länge som helst. Hoppas det blir bättre snart och han upptäcker hur lätt det blir om han bara gör dem på en gång.

Eli Kristin Magnussen sa...

Så stilige LO's det ble & så effektiv på treff også, hi-hi! Sikkert artig å prøve nytt format, jeg har ikke prøvd den str der. Det blir en ny utfordring det :)

Usj, lykke til med leksene... Go'klem til deg :)

Anonym sa...

Jag har ännu inte provat på det nya formatet... Men ska nog ta och göra det!
Dina layouter är verkligen superfina!
Som sagt.... Så himla trist att alltid behöva bli osams när det gäller läxorna!

Kram
Mette

Eli Kristin Magnussen sa...

Hei der Sonja, du er herved utfordret av meg :) Du kan sjekke i min blogg hva det går ut på!

(Slik lyder utfordringen: Link til den som har utfordret deg. Fortell 7 sannheter om deg selv. Utfordre 7 personer. Legg igjen beskjed hos de du har utfordret)

Klem, Eli Kristin

Ika sa...

Ugh! Vad otrevligt det låter med läxläsningsdusterna ni har haft. Känner lite igen det från mina duster med den äldre sonen och hans syn på läxläsningen... Just detdär att det ska gormas och tjafsas i en timme och sedan går det som en dans ändå!Nej, klok blir man inte! Grattis till viktminskningen! Jag ska på konditionstest inkommande vecka och ser inte fram emot det! Har ju slöat till mig så sedan vi flyttade hit till vårt temp. boende :( Fettprocenter och allt möjligt ska mätas. "Jättetjosan".
Men jag tänker iallafall njuta av CHOKLAD ikväll!Den njutningen ska ingen få ta ifrån mig!Hehe.
Trevligt veckoslut!

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger