måndag, oktober 22, 2007

Det är en trasig värld vi lever i....


Ja det känns faktiskt lite så idag... torktumlaren havererade igår kväll - igen! Volvon behöver nya bromsklossar plus att dämparna är kassa bak... Golfen behöver nya drivknutar... och märkligt nog är inte vi gjorda av pengar! Tycker ni att det är märkligt? Jaså?
*Suck*
Nya bilar är heller inget alternativ, det har vi inte uttrymme för i vår s.k ekonomi - annars är det ett återkommande gott råd vi brukar få från vår omgivning, men tyvärr...
Nåväl, så är det iaf... jordens i-landsproblem, jag vet - men se så beroende man är av matriella ting, det är skrämmande!
Så halva morgonen idag har jag suttit i telefon och försökt o få tag på rätt personer som ska fixa tumlaren... än har jag inte fått någon tid, däremot försäkrade han mig om att inom en vecka hade han absolut inte tid, för hans kalender var fullbokad! Så nu gäller det verkligen o tänka efter före vad man tvättar och i vilka mängder... lite *suck* igen:) Hade det åtminstone varit varmt ute så hade ju all tvätt åkt ut, men nej...

Nog gnällt om det - allt kunde ha varit mycket, mycket värre - faktiskt:)

Idag är jag ofrivilligt ledig - blev inte bokad imorse... verkar vara enormt stillsamt med jobb just nu. Lider inte av att vara ledig, men timmarna skulle jag ju klart behöva. Men det brukar rätta till sig så småningom. Så idag ska jag försöka få lite trista saker gjorda som står på min 'att göra-lista'... den är lång - så lång att jag inte ens vet vart jag ska börja:)

Helgen bestod av mycket innebandy och en hel del "sova bort en förkylning", vilket jag sysslade med hela lördagen bl.a Inte så kul, men jag lurade bort snuvan denna gången iaf:)
Gårdagen hade både Tom o Rasmus innebandymatcher... det tog hela dan' i princip! Det gick väldans bra för Tom's lag som vann så gott som allt (utom sista matchen), men desto sämre för Rasmus lag som förlorade stort. Men så är det - man kan inte ligga på topp jämt:)

Nu är ju som sagt min 7v långa utbildning slut... att 7 veckor bara har kunnat gå så fort?!?! Det har varit en enormt givande tid och massor har jag lärt mig:) Ännu gladare blev jag när jag fick ett "VG" i min hand - det var jag inte beredd på, men jag blev verkligen glad!

Sista dagen hade vi bl.a "Tecken som stöd" där vi fick lära oss en hel del tecken att kommunicera med, både med utvecklingsstörda o med döva. Det var SÅ roligt! Man fick verkligen mersmak:) Vi fick öva på varann, "leka" oss fram och testa massor! Det var verkligen lärorikt på många vis.

Jo just det... en lo får jag ju peta med oxå, men bara en - produktionen är inte så hög för tillfället:)

Sådär... det var några rader idag iaf... det får dyga - ha en bra vecka allihopa:)

Kram kram...


7 kommentarer:

joggemia sa...

Vilken härlig blogg du har! Jag får återkomma och kolla lite mer noggrant en dag när jag har gott om tid. Självklart får du länka till mig....en ära! Tack för de fina orden!

Kram Mia

Eli Kristin Magnussen sa...

Så fine LO's du lager Sonja. Hvilken papir er det med dødningeskallene på?

Håper det ordner seg med bilen og lykke til med flere vakter på jobben! :)

Pia sa...

vad skönt att du fått gjort lite grejer nu när du inte blev bokad. Trist dock att alla grejerna går sönder hos er...

Eli Kristin Magnussen sa...

Takk for koselig tilbakemeldinger hos meg Sonja. Jeg er ganske ny på dette her, men jeg liker å dille litt med foto. Dødningeskallene var veldig guttaktig, tenkte på noen bilder fra Patrick's yngre dager på sjørøvertokt he-he!

Jeg fant mange kloke ord og sitater her: http://www.craftinginstyle.com.au/forum/viewforum.php?f=45

Liker også å bruke litt "visdomsord" når jeg lager kort o.l. Du finner litt forskjellig på det nettstedet. Det var der jeg fant den som du likte på siden min - ifølge siden er det SHAZ som har laget det! ;)

Anonym sa...

Mysig blogg med fina LO:s.
Visst är typist att allt strular på en gång....
KUl att du har länkat till mej, jag
har i min tur länkat till dej!
Kram,
Lotta/ FruH

http://lottafruhblogg.se

joggemia sa...

Tack för tipset om brustabletterna....precis som du säger- värt att prova!

Kram Mia

Anonym sa...

Inget kul när allt går sönder på en och samma gång....

Underbar layout!

Tack för gullig kommentar hos mig!
Jag blev så himla glad över dina goa ord!
Du är för gullig du! :)

Kram
Mette

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger