fredag, oktober 26, 2007

Lugn vecka med lus o bus!!!

Ja vad ska man säga - allt o inget kan verkligen hända! Det var ju tänkt att jag skulle börja jobba igen den här veckan efter 7 veckor i skolbänken, men så blev det inte... för det första är det rena döden i grytan vad gäller jobb - hur lugnt som helst! Vi blir knappt bokade på jobb f.t och jag fick alltså ingen bokning varken mån-tis eller onsdag. Visst, jag lider absolut inte av att vara fri, men jag hamnar ju back med mina timmar. Men jag känner ingen panik - jag jobbar bara 75% och det tar inte lång tid o jobba upp sig sen när det väl svänger.
Så jag har faktiskt njutit av min lediga tid:) Man får ju passa på!
Ett par lo's har jag gjort klart... en kan jag visa nu, den andre är till en utmaning längre fram.


Ja just det - jag har gått med i Viktväktarna med den här veckan, i tisdax kväll närmare bestämt:) Kanhända att jag inte tillhör megastorlekarna, men varför ska jag vänta till dess? Det räcker tycker jag att jag inte kan stänga igen mina vinterjackor, byxorna sitter på bristningsgränsen, tröjorna glipar i midjan (javisst, supermodernt - 'not!'), så nu får det vara nog... har definitivt inte lust o köpa en helt ny garderob! Jag vet att jag kan gå ner bara jag skärper mig, så nu så... sen vill jag tugga mat - flytande kost o pulver är inget för mig o jag vet att VV's koncept passar mig bra. Så jag får väl hålla tummarna!

I onsdax kväll gjorde jag en upptäckt här hemma som jag aldrig trodde jag skulle få uppleva ( ja ibland är man naiv o dum)! Min store kille kunde inte sova, för han sa att det kliade i håret... och vad berodde det på då???
Jo... LÖSS!!!
Jag trodde jag skulle sitta i taket sån panik jag fick! Inte trodde jag att löss var så stora, dom såg ju muterade ut:((( *hoppar förtvivlat jämfota!*
Så det var bara o ringa skolan o be dom slå på djungeltrumman att det var löss på gång - igen! Var termin dyker ju dessa oönskade lappar upp i varje unges väska... men än så länge har vi alltid varit förskonade!
Jag behöll båda barnen hemma igår eftersom jag inte visste hur det var med Tom... men det har visat sig nu att det är bara Rasmus som är drabbad, peppar peppar! Fick köpt en liten flaska på apoteket plus den beömda lusakammen o blev 230 spänna fattigare, yikes! Så måtte det hjälpa...
Men det viktiga har jag förstått är o plocka alla ägg sen när behandlingen är över... sicket jobb!!! Jag slutade räkna alla ägg ganska så snart, men jag kan lätt uppskatta att jag hittat närmare 400st fram till idag! Yuk!!!
Tänk om alla dom hade fått kläckas i godan ro - HU!!!
Nu hann vi "bara" hitta ca. 10 vuxna löss... och det räckte gott o väl!
Hur 17 klarade dom sig förr? Vad folk måste ha lidit...

Typiskt oxå nu när vi ska vara borta hela helgen - vi ska på 40års firande i dagarna tre... i en stuga utanför Ljungby nån'stans:) Härligt härligt... men det blir till o plocka lusakammen o sprayen med sig - "just in case"! Får ju kolla oss hela tiden - man vet ju aldrig! Får hålla honom under uppsikt hela helgen....
Hur vanligt det än må vara, så är det inget kul att få.

Nästa vecka är det höstlov - nice nice! Då har jag tagit semester:) Så det dröjer innan jag börjar jobba faktiskt, med tanke på hur denna veckan har sett ut... ofrivilligt ledig i 3 dar', 'vård av barn' 2 dagar och sen ledig helg... helt ok ändå:)
Få se vad vi hittar på i nästa vecka... hoppas pågen håller lössen för sig själv iaf, så jag slipper plocka mera. Får spraya honom igen om en veckas tid, men det ska räcka sen... hoppas jag!

Nähå, jag kanske ska ta o kolla över vår packning som vi ska ha med oss i helgen! Det bör inte vara så svårt... finkläder var tabu, bara löst o ledigt o varma kläder - det gillar vi:)

Ha det finfint!
*S*

4 kommentarer:

Storstadslivet efter 40 sa...

Hej Sonja
Man får väl säga lycka till med ätandet; VV's mat äter man mycket av samt ändå miskar i vikt. Konstigt men sant. Var gång nån e med förundras jag hur mycket de äter.
Spray till lus??? det vi har användt e sådant som sitter i hela natten och luktar apa. Hoppas att ni blir av med de trevliga extra husdjuren ;)

Pia sa...

USch, det kliar bara jag läser om era "husdjur".
Skönt att vara ledig, jag tycker jag jobbar mest jämt. :-)
Tack för i går och lycka till med VV. hihi

Anonym sa...

Underbar layout vännen!

Löss... Ett av mina barn har haft det en gång... Så himla äckligt var det!
Men medlet hjälper kan jag trösta dig med... De försvinner!

Lycka till med Viktväktarna... Jag skulle också behöva gå med...

Kram
Mette

Anonym sa...

Lycka till med VVandet! kämpar på här ockås....
Kram/Len aS

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger