måndag, oktober 15, 2007

Sista skolveckan...


...med väldigt blandade känslor! Om jag saknar jobbet??? Inte det minsta - tvärtom! Hade dom kommit och sagt att jag fick 7 veckor till med utbildning så hade jag hoppat av glädje, men ack nej! Jag ska väl vara glad att jag fått dessa 7 veckor. Sista inlämningsuppgiften blev avklarad idag, så nu kan man slappna av och det är väl förvisso en fördel när man är igång o jobbar, att man är fri o ledig när man väl kommer hem. Fast dessa 7 veckor har varit så enormt givande och vi har varit en trevlig o positiv grupp! Jag har verkligen fått mycket med mig i bagaget! Man kan verkligen säga att en helt ny värld har öppnat sig för en:)

Hade gjort en lo till en tävling på
Scraputmaningen

men den kom inte alls med på långa vägar, tihi:) Fast jag kan ju alltid visa upp den ändå - ämnet var "metallic" !


Förra veckan var jag ute och nattvandrade för första gången! Dom var ju med på skolan och berättade en del sist vi hade möte där med "Föräldrarådet"! Jag nappade direkt! Visst, jag har ju vetat om dom förut med, men ibland behöver man påminnas om vissa saker helt enkelt... Varför inte engagera sig lite nu INNAN ens egna barn kanske eventuellt (helst inte) börjar ränna utanför byns gränser (kanske)! Så får man kanske en inblick i vart dom kan tänkas hålla till lite, plus att man får lite koll på dom andra skolorna med mm.
Det måste ju inte bli det värsta scenariet med ens egna, men det är ju aldrig fel att bry sig i förebyggande syfte! Dessvärre är där vissa föräldrar som inte är av samma åsikt så... 100% koll kan men väl aldrig ha, men man kan ju försöka.

Denna kvällen (förra torsdagen) regnade det småspik och blåste kalla vindar, så i princip vandrade vi gata upp o gata ner helt mol alena:) I sånt här väder håller väl t.o.m. inbrottstjuvarna sig hemma:) Men men, jag fick se lite hur dom brukar gå och vart där har varit lite tillhåll ibland osv. Hon jag gick med är en inbiten "nattvandrare" så hon hade en hel del att berätta:) Vi gick bl.a in om en fritidsgård oxå o pratade lite med personalen där... fick lite varmt kaffe i oss och en chokladbit - inte helt fel:) Iallafall, jag tänker försöka hänga på fler gånger framöver! Nån' gång ibland skadar inte...

I lördax hade mannen här hemma spelkväll med ett gäng drängar:) Jag servade med käk (Flygande Jakob) och skjuts hem. Under tiden hyrde jag o grabbarna 2 DVD filmer som vi tittade på under kvällens gång - myspys faktor 10 i soffan med andra ord:) Det tar sin lilla tid när dom väl börjar spela o trevligt har dom:) Dom fyller mitt "scrapbord" dom oxå, med spelplan mm. tihi! Givetvis terroriserade jag dom med kameran då o då med:) Inga dåliga brädspel heller det är frågan om...! Jag är stolt bara jag vinner ett parti i "Fia", hehe:)


Tur att scrappbooking är sååå mycket roligare och enklare, tehe:)

Nehe, imorgon är det nästsista dan' i skolan... det går alldeles för fort! Sen blir det långledigt resten av veckan:)

Ha det gött *S*

5 kommentarer:

Pia sa...

Kul att läsa lite nytt i din blogg. Tycker det är bra att föräldrar engagerar sig genom att nattvandra och så. Det ska jag också göra sen tror jag... men än så länge har jag koll på var mina barn är. :-)

Anonym sa...

Hoppas du fick mitt mail - har ju hotmail oxå!! Vi har faktiskt en tvättmaskin som vi fick ta över efter dom som bodde här innan oss men jag har aldrig använt den då vi har för lite utrymme för att torka tvätten efteråt... Får gå ner lite då & då istället & hoppas att någon inte tagit sin tvätttid - det fanns faktiskt en tid idag men då hade vi precis kommit hem från du vet vem (det står i mailet), hade då ingen speciell lust att börja tvätta rätt upp & ner... Sköt om dig, så hörs vi!! Kramizzz *Sanna*

Storstadslivet efter 40 sa...

Hej Sonja.
Jag förstår dig ang. utbildning, det e kul och givande. Du får börja läsa på distans i stället, lovar dig att det e lika roligt
Kram Annette

Anonym sa...

Sista dagen idag =)

Ha det jättebra & har du något gott förslag till lätt lunch på lördagen, på Bolmsö????

Ika sa...

Jättekul ser det ut med de spelande "gubbarna"! Förstår om du kommer att sakna studerandet...Jag har ju i snart 10 års tid saknat det, men inte kommit mig för att dra vidare...Får se nu hösten 2008 höst om jag äntligen får änden ur vagnen...
Nattvandrandet finns här också och det är en bra sak!

Önskar dig en trevlig ny vecka!

Kramis

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger