tisdag, oktober 09, 2007

Ett bokmal...

...har jag varit idag och det har faktiskt varit riktigt mysigt:) Vi har ju alla i klassen en bok vi måste plöja igenom och redovisa både muntligt o skriftligt i nästa vecka... en roman som är inriktad på funktionshinder på nåt' vis osv. Vi fick en hel del titlar o välja mellan i början av kursen... jag lyckades välja en som jag visste att jag hade hemma, så den högg jag:) Den heter "Aprilhäxan" av "Maj-Gull Axelsson", den är verkligen bra - men den är även på över 400 sidor!


Så den tar en stund o läsa... så idag bl.a passade jag på och verkligen komma en bit i den:)
Så jag tog ner täcke o kudde, kokte rejält med kaffe o låg o läste allt vad jag kunde i soffan idag, medans killarna var i skolan:) Tänk om man kunde unna sig såna dagar lite oftare!? Så full av positiv energi o ork man hade varit då kanske:)

Men visst, ett par maskiner tvätt blev det oxå... rengjorde på toa, vattnade, fixade lite tvätt... in i mellan, men jag läste verkligen massor:) Så skönt det var!

Tänkte fylla på med ett par lo's oxå...

Sånt här fyller oxå en med positiv energi - att scrappa... som tur är! Ännu bättre hade varit om man fick lite ledigt för att bara precis komma ikapp med sig själv o allt annat man har runtomkring sig i livet... tänk att vara så pass ikapp att man kunde känna att man var på ruta ett igen?! Då hade man kanske kunnat orka det lilla extra i vardagen o här hemma...
Så djupsinnig man blev då! Men efter ett samtal här ikväll (ja du vet vem jag menar, där ute...) så får man sig allt en funderare! Strular det då till sig i livet så känns det ju bara som om man kommer ännu mera back, både i sinne o själ...
Men men... kanske en dag kommer man i en inre harmoni, både med sig själv o med vardagen! Man kan ju hoppas iallafall...

Nattinatt!
*S*

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tvättade idag men nästa tid blev inte förräns 21:a - vi kan omöjligt vänta så länge, ett sånt helvete bara för att ena tvättstugan renoveras nu... Ska gå ner from måndag & små kolla om någon ev struntar i sin tid men jag tvivlar på det... Nu har Anders precis åkt till jobbet, själv ska jag lägga mig & vila lite... Vi hörs!! Kramizzz *Sanna*

Pia sa...

jag gillar verkligen din lo med isac. Jag förstår att du tyckte det var skönt att "bara" läsa i boken i dag. En sån dag behöver jag nog också tror jag... Eler en vecka kanske. :-D
Nu är din kurs snart slut så då slipper du alla läxorna. :-)

Ika sa...

Mmmmm...låteer jättemysigt såhär i höstrusket! Och en bra bok kanman alltid läsa som skoluppgift, inte sant?!

Anonym sa...

Lät verkligen underbart att ägna en massa tid till att bara läsa och ha det skönt!

Vilka härliga layouter du har gjort!
Så himla fina!

Kramen

Anonym sa...

Bulle med bulle ligger med på scraputmaningen KUL Sonja .
Var du trött efter "grabb"spelkvällen?
Skönt att det inte blev "så" sent!
Fast kan ju tänka mig ljudnivån!!

Anonym sa...

Jättefina LOer!!!
/Lena S

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger