tisdag, februari 13, 2007

80-års balunsen avklarad:)

Ja, det är ju t.o.m tisdag kväll och allt och vi har varit hemma sen söndag em. Men det har gått i ett här sen vi kom hem alltså... inte många stunders ro här framför dumburken!
Kortfattat kan jag ju säga att helgen varit intensiv, men både trevlig och lyckad:) Allt klaffade perfekt med svärfars 80-årsfest! 50 gäster var närvarande! Genomsnittsåldern var självklart hög, så man kände sig verkligen som rena ungdomen, hehe:)
Min största fasa denna kväll var själva dansen efteråt... hugggga!!! Jag kan INTE dansa, tycker inte om att dansa, vill inte dansa... men vad gör man när svärfar till slut bjuder upp - *suck*:) Ja jag var ju tvungen... stel som en planka och utan den minsta taktkänsla fick jag plåga mig igenom 2 danser... vilken tur att det var han som förde - men ändå fick jag ett varmt tips om att vi skulle prova och svänga åt andra hållet åxå lite... hihi! Ja som sagt - noll taktkänsla eller feeling för det här med dans, vare sig den är modern eller ej - tyvärr!

Mina kläder jag hade fyndat trivdes jag kanon med iallafall, så det kändes skönt. Fast nu är jag fattigare än en kyrkråtta - trots att jag hade presentkort o allt nästan var på rea... plus att vi närmsta "sörjande" la ihop till en digitalkamera åt honom:) Nöjd blev han:)

Vi tillbringade kvällen på "Skänninge Stadshotell"... sicket pampigt ställe:) Flott som bara den! Gick och fotade överallt, hihi! Där var ju en massa fina gamla saker överallt och mycket hade dom tagit fram i originalskick och sånt gillar jag! Kan bara visa salen där vi satt t.ex. den var... stor!

Barnen var som sagt hos min syster denna helgen och det hade oxå gått finemang:) Dom stortrivs ju där... så det hade bara varit myspysigt! Pizza, en del film-tittande, godis såklart mm. mm. Hunden var där oxå... Men det måste erkännas att det kändes tomt och åka upp helt själva! Så märkligt... vi är verkligen inte bortskämda med det! På kvällen när vi kom upp till svärisarna så tyckte vi att vi hörde hunden påväg nerför trappan till gillestugan osv. Likaså tassade jag på tå för att "inte väcka barnen" osv. Fniss... man är lustig:) Men men... huvudsaken att allt flöt på väl:)

Igår måndag var jag ledig och skönt var det! Behövde ta igen mig lite... ta hand om en del tvätt och styra med lite hemma. Sen på kvällen hann det faktiskt bli en hel del scrapping med goda vänners lag här hemma:) *Nice nice*!!! Härligt med många goda skratt och diverse kommentarer:)) Nästan 3 lo's fick jag gjort... inte illa för att vara mig:) Fast jag har inte fotat dom ännu... tänkte göra det imorgon i dagsljus.

Idag har jag jobbat hela dan'... varit o handlat o bunkrat upp lite överlevnadskost så att kylen slipper eka så tomt, hihi!
Så tiden rinner visst iväg om den vill...

Men men... på återseende:)
Kram *S*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Vilket kalas du har varit på!
Ser verkligen fint ut.

Och du är jättefin i dina nya kläder! :)

Ser med spänning fram emot att få se dina nya LO:s.

Kram
Mette

Pia sa...

Fina kläder du hittade och kul att se den stora salen. Hoppas inte du väckte barnen... hihihi

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger