onsdag, februari 21, 2007

Mycket hittepå... och lite annat...

...har det varit dom sista 2 dagarna här! Igår började vi dagen med att åka på Erikslunds Spa, jag och pojkarna! Där var sportlovs evanemang med special erbjudande just för föräldrar med barn:) Så det hade vi bokat in oss på - en fm på relax avdelningen plus en provmassage:) 100kr/pers, riktigt lagom tyckte vi!

Till mitt enormt stora förtret så upptäckte jag när vi kom dit att jag hade glömt min kamera hemma - grrrr! *Suck*! Hur kunde jag nu göra det??? Åh vad jag retade mig sen... inga bildbevis på att man varit där och inget och scrappa på som min store son påpekade:) Men men, det fick ju gå...

Vi hade verkligen en mysig fm ihop med massage, bubbelpool o bastu och varm choklad/frukt... vi var som russin efter alla dopp:)
Vi köpte även med oss en väldoftande massageolja - nåt vi verkligen ska försöka o unna oss lite mera utav här hemma:)

Eftermiddagen däremot vart mindre kul... vi tillbringade 4½ timmedjursjukhuset med vår vovve:( Så drygt, både för mig o pojkarna... för att inte tala om hunden! Men har man haft diarréer i ca.5 dugn o det inte har tendens till att bli bättre, då börjar man ju undra.
Summa kardemumma så bör hon nog klara sig väl... dom tog ett prov för o se om hon har bakterier i magen plus att hon fick ett snabbdropp för att vätskas upp. Med oss hem fick vi lite medicin mot diarréerna plus ett svindyrt foder som hon lär få äta med andakt:o) Så nu sprack vår budget fullkomligt - poff! Men vad gör man inte för sitt djur....

Nu får vi bara hoppas att det ger med sig, annars fick vi komma igen. Känslig mage har hon alltid haft, men vi har alltid själva fått bukt med det - utom denna gången.
(Svaret på provet kom idag och hon har inga bakterier i tarmarna - pyh!)

Jag var fruktansvärt trött när vi kom hem, även på kvällen... det var många tankar som for genom skallen där på djursjukhuset! Tror jag "avlivade" henne flera gånger om i min tankar! Trodde ju hela tiden det värsta! Pojkarna var rädda för samma resultat, så vi pratade mycket om det... tror det var det oxå som tog så på mig:( La mig o vila ett tag faktiskt, behövde verkligen det...
"What a day!"

(Men allt kunde ju ha varit värre som sagt...)

Idag började oxå dagen trevligt... förutom att den omtalade snöstormen faktiskt redan börjat när vi gick upp vid åtta! Så enormt typiskt då vi hade planerat att åka till Halmstad där min systerdotter numera "bor" eftersom hon börjat plugga psykologi ganska så helt appropå:) Så hon har tjänstledigt från sitt jobb i klädesbutiken i Lund t.v sålänge hon studerar. Något hon verkligen behövde:) Känns lite märkligt dock att ha henne borta så... även om Halmstad inte ligger så långt bort ändå, ca.1 tim/bilväg.
Hade ingen tanke på snöstorm när vi bestämde o hälsa på henne idag på em! Men med tanke på hur det blev plus alla varningar från SMHI så bestämde vi oss för att skjuta upp vår 'date', tyvärr! Lika bra det förvisso, för snö har det verkligen kommit nu - massor! Vem frågade efter snö nu??? Det kan verkligen kvitta känns det som... jag kör oxå så pass mycket så det är inget kul o hela tiden vara på sin vakt på vägarna pga av dåligt väglag:(

Däremot hade vi bokat oss på en scrapkurs på "Scraproom" idag kl.10.00-12.00, jag o grabbarna:) Trevligt trevligt:) Min store grabb var lite brydd om där skulle vara fler killar med! På nåt vis ser han nog det hela som ganska så "tjejigt", men inte värre än att han kan följa med:)
Döm om även min förvåning då där faktiskt var hela 8 killar (!) med och "bara" 7 tjejer:) Tihi... ganska kul faktiskt:) Ännu roligare var det när temat var "rymden"! Barnen skulle scrappa varsin plåtburk med rymdfigurer mm. Alla 'figurer' som behövdes var utstansade i förväg, så det var bara för dom att använda fantasin o limma på dom hur dom ville:) Med andra ord så blev inte en burk den andre lik:)
Här kan ni se resultatet!








Fina, eller hur:)
Min store son var djupt engagerad o fixade det mesta galant. Däremot fick min yngre son ha lite hjälp, för det var ju ganska så pillrigt i mellanåt:)

Nöjda var dom iallafall:) Kul o göra nåt annorlunda med dom oxå!

Efteråt körde vi och fika hos en kompis till mig! Hennes barnbarn var där oxå på 5 år och roade oss:) Vi stannade där några timmar o snackade om lite ditt o datt:) Trevligt som vanligt:) Sen var det bara o kasa hemåt i ovädret!

Har även blivit klar med 2 nya lo's den här veckan! Det är ju märkligt att jag ska sätta mig o pilla med sånt mitt i nätterna - är det inte det?!
Här kommer dom iaf för dom som vill se...




Den överste är en bild på en massa godis till "alla hjärtans dag"... lite annorlunda kanske:) Den undre är ännu en från sommaren -06...
Ganska så enkla lo's båda...

Nåväl... nu har jag tradat tillräckligt för ikväll - imorgon blir det till o jobba lite igen (7-15.15) så då får pojkarna rasta sig lite på fritids:)
Baj baj!

*S*

3 kommentarer:

Helena Påhlsson sa...

längtar tills mina barn blir större så vi kan åka på spa och pysselträffar ihop. Skönt att det är mer än jag som är rädd för tomma ytor.....

MVH Helena

Anonym sa...

Vad mycket skoj ni har hittat på!
Ja, inte att sitta på Djursjukhuset då... Men allt annat.
Och vad skoj att grabbarna vill gå på Scrapbooking med dig!
Jätteduktiga var de ju med! :)

Och vilka fina LO:s du har gjort!

Kram
Mette

Pia sa...

kul med spa... vill också ha massage. djursjukhuset förstår jag tog musten ur dig...
fina burkar och layouter!!

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger