tisdag, februari 27, 2007

En lugn helg + ett par lo's...



...kommer här! Den med "Grå sten" pysslade jag ihop under ett par sena kvällar i helgen och den andre "Rumpnisse", blev till under måndags kvällen när Pia var här en sväng och fick håret tonat med lite hjälp av mig bl.a :) Jag blev nästan klar med en till igår, men jag får avsluta den ikväll helt enkelt... är ju inte känd för o vara snabb precis, eller hur Pia! Tihi...
Tackar o bugar för en mysig kväll Pia - hoppas dina grabbar gillade kakorna med:)

Annars har helgen som passerat, varit ganska lugn... det var bandymatch o simskola för den yngre sonen bl.a och vanlig innebandyträning för den store... och jag jobbade som sagt i söndags kväll! Där jag jobbade var det lugnt måste jag säga o skönt var ju det:)
Nästa helg jobbar jag faktiskt igen och då både lör o sön, men efter det ska jag vara ledig 5 helger på rad faktiskt - gött!!!
Ska nämligen börja läsa igen (utbildningar via jobbet) i 4 veckor (v.11 -14) och denna gången ska jag plugga "social psykiatri" vilket ska bli himla intressant tror jag!
Det lär ju bli tufft eftersom vi läser väldigt mycket på kort tid, men det ska bli skoj samtidigt! Ett avbrott både från vardagen o jobbet ser jag det som:)

Just nu har jag karré kotletter i ugnen och sen pommes + sås... så det är vad vi ska mumsa på ikväll! Mannens favorit bl.a

Ha en skön vecka - kram *S*

2 kommentarer:

Pia sa...

JAg tycker verkligen att din layout med stenarna är superfin och det är underbara foton. Sen är din rumpnisse också fin. Kul att du har en pajas i familjen (eller du har kanske fler?)
Tack själv för en trevlig kväll!!

Anonym sa...

Hej Sonja! Vad kul att jag hittade din blogg! Kom hit vidare från Mettes blogg. Jättefina lo:s du har gjort, men rumpnisse-lo:n var superfin! Kram, Nina (från love2scrapbook-listan)

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger