onsdag, februari 07, 2007

Panikshopping - 'as usual'...

...när det gäller mig - att jag aldrig lär mig?!? Ja det gäller ju kläder förvisso... av alla saker, så är jag inte glad för att vare sig leta kläder, prova kläder eller lägga ner för mycket pengar på kläder! Jo visst är jag kvinna och borde tycka det är helt otroligt roligt och shoppa käder, men nu är det inte så...
Till saken hör att till helgen så ska vi åka upp till svärföräldrarna i Ö-götland och fira svärfars 80-årsdag! Med andra ord, jordens 80-års baluns med allt vad det innebär! Så då gäller det att hitta nåt att ha på sig som kanske inte är jeans och tillhörande top! Hrm...
Visst tänkte jag... jag råkar ju vara ägare till presentkort på 2000kr på MQ, så då borde ju det problemet vara ur världen ganska så kvickt tänkte jag igår! Åkte alltså till Väla på fm innan jag började jobba kl.13.30... för att enbart upptäcka att just precis MQ på Väla höll dom på att totalrenovera och höll alltså stängt fram till slutet av denna månad!!! Aaaaargggh!!! Gissa min frustration på en skala???

Så nu var jag ju dels tvungen och tänka om helt och dels tvungen att handla på "riktigt" och det hade jag ju räknat med att slippa - *suck*!
Så om någon såg en virrig höna i ljusblå täckjacka virra rundor på Väla igår som en flipperkula, så var det bara jag! In och ut i jag vet inte hur många butiker... provade en del på 'Kappahl' bl.a som faktiskt har en del i min smak... även 'Indiska' är ju helt klart en favoritbutik, men kanske ändå inte om man ska klä upp sig snäppet 'värre'?!
Nåväl, det slutade med att jag stressad som 17 kom ut med 3 kassar... men inga kläder till helgen! Panik alltså med andra ord!

Vad jag köpte? Jo... en hårfön på 'Clas Ohlsson', hårfärg (ska ju klippa mig idag), ett snyggt halsband, naturmedel mot förkylning och en ny burk 'Eye Q' till sönerna, strumpor.... sen var jag bara tvungen och rusa iväg till bilen o fara till jobb, tyvärr!
Jag blir ju så velig.... Jag är inne lite på att ha nån snygg tunika med tights under?! Kan det va' nåt? Vad ska man lämpligast ha för skor till det???
Sko med lite klack eller en kort stövel??? Vad blir snyggast??? Ja, vad vet jag mitt arma nöt!
Tipsa mig gärna!!!

Till saken hör att idag onsdag kan jag inte leta vidare... nu på fm väntar jag på att dom ska leverera vår kyl/frys (dels byta den som hade en buckla) vilket jag hoppas blir innan kl.13.00... och sen är jag på möte på jobb mellan kl.13-16.00 och sen vid fem ikväll kommer en kompis och klipper oss allihopa - vilket ska bli jättekul, eftersom det var längesen vi sågs! Men som sagt, ingen tid att leta kläder.
Så det får bli en snabb sväng imorgon em efter jobbet - mannen får hämta pojkarna på fritids... och sen på fredag så åker vi o då ska allt vara klappat o klart!
Som sagt - att jag aldrig lär mig!!! Och känner jag mig själv rätt så lär jag inte ha blivit klokare efter den här rundan heller, hehe...

Fast en ny grej fick jag provat idag mitt i all förvirring och det var Hella's tips om den nya "Yoggi Yalla" med smak av jordgubb/choklad o chilli!!! Den var god Hella:))) Samtidigt toppade jag köpet med o testa en ny ramlösa med kaktusmak - även det en liten smakupplevelse faktiskt! Så med både chilli och kaktus i kroppen borde jag ha varit taggad till max, hehe:)

Iallafall så ser jag fram emot att få stråna ansade ikväll och komma ikapp lite skvaller, vänner imellan:)
Ha en underbar onsdag alla ni:)

Kram kram *S*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, det där låter som JAG i ett nötskal !!!! Jag brukar komma hem tomhänt och tar det som hänger i garderoben men mår apa över att inte ha något nytt på mig... bäst att vara ute i tid den här gången, för vi ska på dop om två veckor. Ha det så kul på kalaset...och du, det är det INRE som räknas !!!! kram kram Monika

Pia sa...

Tydligen hjälper det inte dig med varken chili eller kaktus för att bli taggad. Men jag känner som dig. Tycker det är trist att handla kläder till mig själv. Hatar att prova i affären då jag blir på dåligt humör när jag upptäcker att jag inte är lika liten som innan mina två barn, typ när jag var 20 hihi... Och att betala för kläderna är väl nästan det som är värst...
Hade varit kul att se folks min när du kommer på kalaset näck.. hahahaha
Sitter här och väntar på att du ska prata med mig på msn men jag misstänker att du har fullt upp med att skvallra med din frisör. :-)

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger