måndag, februari 05, 2007

Kalas, förkylningar o en hel del scrapping...

...har det blivit den här senaste veckan! Både positivt och negativt med andra ord:) Det negativa var ju att jag fick bli hemma tre dar med store sonen förra veckan som blev sjuk i en rejäl förkylning lagom till sitt bowlingkalas som vi hade planerat in i fredags!
Så gissa om han fick vara i karantän så att han verkligen blev frisk till kalaset! Som tur var så blev han ju det och kalaset blev hellyckat med full uppslutning - alla 16 barn kom (inkluderat våra egna två)! Det som ingick i kalaset förutom 1 timmes bowling var hamburgertallrik, glass och godispåse för 98kr/barn. Absolut helt ok om man inte har läge för att ha det
hemma - vilket hade varit stört omöjligt hos oss f.t utan kök! Kanonbra lösning
m.a.o.

Sonen blev supernöjd med allt, både kalaset i sig plus allt fint han fick av alla:)
När nu sonen lyckades bli bra till sitt kalas så lyckades istället jag bli förkyld denna kväll! I vanlig ordning när det sätter sig i min hals så tappar jag rösten och låter som nån billig "glädjeflicka" på Amsterdams gator... "krax krax"! Märkligt alltså...

Dagen efter (lör den 3 feb) var det äntligen dags för årets första scrapträff i Ängelholm på nyöppnade "Storyhouse"!!! Det hade jag ju sett fram emot såklart:) Men inte vaknade jag piggelin precis... förkyld och allmänt opigg och med minimal röstresurs! Nåväl, scrappa skulle jag minsann!!!
Inväntade 2 vänner från stan som skulle samåka plus att en fjärde kompis skulle med här hemifrån byn - så full bil givetvis:) Man stuvade in väska efter väska värre än att man vore påväg till flygplatsen för en resa utomlands, hihi:)
Till skillnad mot "Scraproom" i Hbg så scrappade vi på dagtid här, mellan kl.10.00-16.00 och det var helt ok faktiskt...
Som jag kanske nämnt förut så är lokalen himla fräsch och inbjudande och ett himla roligt sortiment - mycket nytt oxå! Bara positivt!

Lunch fick vi med... potatissallad, rostbiff och skinka (tror jag) med sallad och pain riche (stavas det så???) mmm... smarrigt!!! Därefter fika med tillbehör:)

Nästan 2 lo's blev jag klar med... en jag inte blev riktigt nöjd med, men fixade till den hemma och en som jag påbörjade och som jag blev desto nöjdare med! Tack Hella för bra tips på pappersval:) Jag bara kände mig så blockerad - om det nu var av förkylningen eller helt enkelt av min okunnighet, vet jag inte... men nöjd blev jag sen:)


Inte för att jag brukar stå upp och hålla hov, men lite mer social än vad jag var nu i lördags brukar jag förvisso vara... men jag kände mig tyvärr lite "off"... kraxig och allmänt kass, tyvärr! Inte skoj o inte vara på topp när man väl kommer bort ihop med goda vänners lag! Men men...
Jag hoppas att jag kan återkomma i lite piggare skick framigenom:)

Varmt tack till både Jessica o Hella för en trevlig träff iallafall!!!

Dagen efter (på söndan') var jag verkligen "off" om nåt... dunderförkyld till max! Så det blev inte till och jobba på måndan' iallafall... fick bort den turen med lite hjälp, vilket jag var mycket tacksam över!

Må gott alla! Kram *S*






2 kommentarer:

Anonym sa...

va kul att du blev nöjd!! :) mm.. inte lätt när det står still i huvet o man verkligen vill prestera, men det blev ju jättefint till slut!

uhh.. jag skulle åka till dej idag, men jag har legat på sofflocket idag med, men Pia sa det inte var tokbrått iaf, så jag hör av mig i veckan :)

kram o krya på dig!

Pia sa...

vad bra att kalaset gick bra. jättefina layouter, trist med förkylningen...

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger