onsdag, maj 30, 2007

Inte mycket att tillägga, men...


...några rader och bilder kan jag ju alltid lägga in:)
Idag är det onsdag och jag börjar väl repa mig ifrån min hastigt påkomna förkylning som jag fick i måndax, bara sådär?!

I måndax hade jag äran att få passa P's små kottar till barn och så kul det var då:) Det är nåt speciellt med 'låne-barn':)
Jag var mest lite 'orolig' (eller vad man nu ska kalla det för) för den lille killen, men ack så lättsam han var då:) Likaså storebror... vilket ordförråd!!!
Inga problem med kommunitkationen där inte:)
Vi hann med en hel del den förmiddagen, även en promenad till lekplatsen:)

Jag vaknade den dagen med lite 'riv' i halsen, som jag visserligen förträngde ganska så snabbt... men fy vad det eskalerade under dan' och blev värre!
Tack o lov klarade jag mig under tiden barnen var här, men framåt eftermiddagen... fy!
Tur i oturen var min yngste son T bjuden på kalas direkt efter skolan, så han var inte hemma förrän han skulle hämtas fem... och store sonen R är ju hur lättsam som helst o satt i soffan jämte mig o titta på film - och jag passade på o vila mig en stund med tjocka täcket på!
Fy vilken feberfrossa jag fick då, hua! Halsen värkte till förbannelse med... det första jag tänkte på var min "Ullared-tur" med syrran på torsdag - den kan jag ju bara inte missa:)
Däremot rök min "Stroke utbildning" igår som var en heldag med jobbet, men det fick vara helt enkelt. Hade inte orkat lyssna på't bara! Fick veta senare att dom kommer att köra den igen i höst, så jag hinner nog med den oxå.
Jag mår redan bättre, även om jag inte är helt bra... så det var nog bara en hastig påhälsning av något???



Igår morse vaknade vi allihopa av jordens åskoväder vid 5-tiden och regnet det bokstavligen vräkte ner så man nästan trodde att det skulle ta sig igenom fönsterrutorna!
Tog inte så lång tid förrän vi hade två grabbar i våran säng oxå och det kan jag ju säga är super-unikt hemma hos oss - det händer i princip aldrig:)
Men dom blev nog lite tagna på sängen dom oxå, för jag kan inte minnas när det åskade på det viset sist! Den ena kanllen avlöste den andre och det lät som om det rullade över vårt hus hela tiden!
Efter det så trodde man att luften skulle bli friskare under dan', men icke... återigen kvavt och klibbigt!

Jag passade på att fota allt som blommar i min trädgård just nu samma eftermiddag och jag måste säga att störtregnet hade verkligen inte varit till nån fördel på blommorna, speciellt inte mina vackra pioner - dom nästan låg ner på marken, trots att jag stöttat upp dom!
Fick hjälpa dom på traven lite igen...



Kan nämna i förbifarten att jag fått ännu en lo publicerad här på nätet och det var efter en scrap-lift på "Scraputmaningen"!
Blev verkligen paff... dels var jag själv inte så jättenöjd med den och dels är det ju andra gången jag är med på en utmaning och får med båda mina bidrag - lite småkul ändå:)



Lägger upp lite bilder på mina blommande alster här oxå... lite mixad kompott:)





Imorgon blir det Ullared med syrran - grabbarna behöver typ... allt! Så det lär nog inte bli en billig runda! Fast o andra sidan är det ju precis därför jag åker upp - för att handla:)


Ha en bra onsdag *S*

6 kommentarer:

Anonym sa...

som det kan bli..! Tur att det gick över så snabbt =D

Handla lite för mig också!! & ha det jättemysigt

Pia sa...

jag gillar din layout och vilka härliga blombilder du har tagit. Hoppas du hittar en massa kul på Ge-Kås i dag. Tack så mycket för i gårkväll!! Och framförallt tack för att jag fick ha mina barn hos dig...

Anonym sa...

Vad kul att åka till Ullared...
Där har jag aldrig varit!

Jag gillar verkligen din layout!
Du är så duktig så det är inte konstigt att du blir publicerad på nätet! :)

Kram
Mette

Helena Påhlsson sa...

va fin din blogg har blivit....

Anonym sa...

Hej min vän och se äntligen har jag lite tid över till min dator och bloggande. Har varit dåligt med det senaste tiden i och med att det är så mycket annat att göra.

Härliga foton du bjuder på som alltid !

Usch för sådana åskoväder - det vill vi inte ha !

Kram Kram
Carina

Ika sa...

Hej Sonja Vännen! Long time no see...
Jag har återuppstått i bloggvärlden!
Njuter av de härliga blomsterbilderna i dina inlägg.Vackert och så somrigt!!
Visst är det helt underbart att få förtroendet att låna andras barn ibland-det tycker jag med!

Åskoväder-det har vi haft här också!Rejäla sådana för en vecka sedan. Usch, usch.Har ju vissa dåliga erfarenheter av sådant väder.Huuu...

Hoppas du fyndade en massa i Ullared! Min arbetkompis ska besöka Ullared i sommar då hon åker och hälsar på släktingar i kära Sverige.

Ha det nu så bra så hörs vi igen!
Sköööön sommar till dig och familjen!

Kram från en semestrande Marika
P.s Har även en annan blogg http://sinnenaslugn.blogspot.com

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger