söndag, maj 20, 2007

Så var denna helgen över....

Vad tiden går fort när man har trevligt! Det har varit ett ganska intensivt veckolsut, men trevligt:)
För det första har pojkarna haft långledigt tack vare Kristi Himmelfärdsdagen och det var ju gott för dom! Det vart inte så mycket med den dagen för mig eftersom jag sov efter att ha jobbat natt, men det var helt ok!

Däremot så blev det en del scrappat på torsdagkvällen hemma hos P igen - om du bara visste hur glad jag är att jag får möjligheten att scrappa ihop med dig P hemma hos er:)
Jag lovar att så fort det är möjligt att sitta i vårt kök igen så är du välkommen hit o scrappa!!!
V följde oxå med och bl.a så hade hon grävt upp halva sin trädgård strax innan hon körde och hade med sig både det ena o det andra till P:)
Det måste vara härligt att få bygga upp sin egen trädgård från start, även om det onekligen är mycket jobb med det!


Jag fick gjort en lo hos P plus att jag färdigställde en! Varmt tack för lånet av din "vän Silouhetten"! Den är ju verkligen en till gång må jag säga:)) Men jag lovar P; jag ska inte slita ut den åt dig, tihi!

I fredax hade vi en heldag med att fixa o dona i vårt kök, detta arma projekt!
Syrran o mannen hennes kom hit och en hel del blev gjort:) Jag o syrran åkte sen bl.a ut och handla mat inför kvällen vilket bestod av grillat - vilket fortfarande är enklast, med tanke på vårt spartanska kök!

Syrran köpte även ett par födelsedagspresenter åt yngste sonen...
Vi skulle även ha lite "vuxen-kalas" på kvällen för honom:)
denna dag hade vi betydlgit bättre grillväder än veckan innan då regnet stod som spön i backen:)


8-åringen fick ett nytt "Star Wars lego" utav syrran plus en "studs-grej" att ha utomhus, typ:) På kvällen blev det prinsesstårta från "OJ!", hur god som helst! Men det är nog första gången någonsin som vi har 'köpte-tårta till nån av barnens födelsedagar! Annars har jag alltid bakat egen o dekorerat efter önskemål och blandade ideér... fast i år fick det bli ett undantag - skyller återigen på köket... ja, vad gör man:)

Lördagen började grått o regnigt och yngste sonen skulle på "Capella Play" i Hyllinge på förmiddagen på innebandyavslutning! Mannen for iväg på det så hann jag röja undan litegrann här hemma under tiden.
På eftermiddagen var det planerat att vi skulle hem till några vänner... där bl.a jag och J skulle förkovra oss i ett "Scrap Rally" som pågick på nätet under lör-sön. Med andra ord mera scrapping denna vecka - kul kul!
Mannen o pojkarna följde med - barnen stormtrivs ihop med deras och likaså männen leker bra ihop, hihi!

Jag och J hade kanontrevligt o utmaningarna var roliga... lätt o hitta nåt som tilltalade en. Vi fick gjort vars 2 st lo's... mina två blev på min systerdotter! Hade så fina bilder på henne o dom föll sig perfekt till utmaningarna:)



Oj, på tal om utmaningar så kan ni hitta en utav mina lo's på "Scraputmaningens" blogg! Det är faktiskt första gången som jag får med något på detta viset, så jag blev riktigt barnsligt glad faktiskt:)) Titlen på den är "Varför..." och jag petar med den även här:)


Tiden bara flög iväg när vi satt där, så det blev en något sen grillning på kvällen men inte desto mindre god för det:)
Runt midnatt gav vi upp iaf, men vi var nog nöjda allihopa:)

söndagen var det min tur o dra iväg på fotbollsmatch med yngste sonen - i Bjuv denna gången! 2 matcher spelades o bägge förlorade dom, men attans vad dom kämpade:)

Senare på eftermiddagen var det äntligen dax för yngste sonens barnkalas på Ängelholms bowlinghall:) 16 barn skulle dom vara totalt - en kunde inte komma och en dök inte alls upp (???) så dom blev 14, men det var en livlig o pigg skara iaf:)
Dom fixade 1 timmes bowling galant och efteråt bjöds det på hamburgertallrik med läsk och glass efteråt!
T fick mycket fint från alla sina kompisar... piratsaker, lego, brännbollsrack, halsband, crocketspel, pengar mm. mm.
Kom hem med en mycket nöjd kille kan jag ju säga:))

Nu ska jag avrunda denna söndagkväll med att säga "god natt"!

*S*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Min kommentar försvann och jag får göra om...

Vilken ny sida du har gjort vännen ! Vad fint och jag förmodar att du har gjort det själv och du är minsann jätte duktigt. Du ser vad du lär dig.

Härlig tårta även om den var köpt denna gången. Men säkert supergod ! Ljusen var läckra - har aldrig sett sådana tidigare.

Kram Kram

Anonym sa...

Ja det låter som en intensiv helg.. & vilka häftiga ljus=)

Pia sa...

Vilka fina layouter du har gjort! Det är så trevligt när ni är här och det är klart att du får låna mina grejer när de finns här, inklusive silhouetten....

Anonym sa...

Oj, vad mycket skoj du har hittat på i helgen!
Och massor med fint scrappande har du också hunnit med.
Jättefina! Som alltid! :)

Jo, det var många som tyckte att jag påminde om Marie Fredriksson i mitt korta blonda hår då i början av nitti-talet! :)

Kram
Mette

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger