onsdag, maj 09, 2007

Mittiveckan....


Återigen så har jag väl inget nämnvärt att skriva egentligen, men några rader kan det väl bli!

Helgen förflöt fort med tanke på att jag jobbade... typiskt nog skulle samtidigt 'allt' hända den helgen oxå, när man kanske inte riktigt har den tiden...
Lördagen jobbade jag till 14.00 o vi hade planerat o grilla hemma + att pojkarnas kompisar skulle sova över!
Sen slutade det även med att dom kompisarnas föräldrar kom över o grillade med oss på kvällen... nice nice!
Men det måste erkännas att det blir en aningens omständigt att ha folk här med tanke på att vi inte har nåt kök ännu + att vårt vardagsrum är fullt med "kök" så där knappt är plats o sitta... men men, det gick bra ändå! Det gick o sitta ute ett bra tag innan det började bli kallt så...
Dom som var här har själva nyligen rivit ut sitt kök o haft exakt samma röra, så på sätt o vis så kändes det lugnt ändå...
Man kände inte dom kraven på samma vis.

Söndagen kom min syster+man hit och hjälpte till med köket! Kruxet var att syrran trodde att jag slutade två, men nej... jag började då ungefär och skulle jobba hela kvällen. Så vi fick tyvärr inte så många timmar ihop som hon hade trott.
Det är ju så typiskt när man väl ses, att man måste iväg...

För övrigt gick det finfint på jobbet trots allt o det är man alltid tacksam för.


Under tiden blev nästan hela golvet lagt i köket o även det kommer o bli finfint:) Det tog en stund innan dom kom igång - dels blev det först 2 rundor till Bauhaus som inte var riktigt planerat o sen är ju köket så enormt snett överallt så det tar en stund innan man får rätt på första raden innan man sen kan fortsätta.
Man lär nog inte känna igen sig sen när det är klart...:)

Även store sonen ville vara med då o då:)


Annars har inte mycket hänt denna vecka... det som står i agendan är väl först o främst yngste sonens födelsedag - han blir 8 år på fredag:)

Lite scrappat har det blivit... mest på fri hand! Är jättedålig på att hänga på alla roliga utmaningar o tävlingar som finns, fattar inte det! Finns ju en hel uppsjö!
Men här är mina 2 senaste iallafall... håll till godo:)



Tja, det här får räcka för den här gången tycker jag!
Baj baj!
*S*

3 kommentarer:

Pia sa...

jättefina layouter. Skönt att det börjar synas riktigt att ni kommer ngn stans med köket. Underbart när man kan få hjälp ibland.
Fina layouter du gjort!

Anonym sa...

Hej hopp i solen Sonja ! Kul att läsa vad som händer i ditt liv. Gud vad snyggt golvet blir !! Ser med spänning fram på det färdiga resultatet. Hoppas grabben får en fin födelsedag. Kram monika

Anonym sa...

Fint golv och så har ju gjort så fina layouter vännen !

Kram Kram

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger