onsdag, maj 16, 2007

Lite smått o gott...


Tänkte jag skulle försöka sammanfatta dom senaste dagarna här på nåt vis utan att det blir för långrandigt.
Sist jag skrev var på yngste sonens födelsedag i fredax... dagen blev riktigt lyckad:) Dels tillbringade vi eftermiddagen i Ängelhomls hembygdspark med pojkarnas f.d dagmamma och det var riktigt mysigt! Vi fick äran att njuta av hennes hembakade kanelbullar som bara är så goda:)

På kvällen beställde vi bord på Cantina West i Hbg och efteråt bokade vi även 4 biljetter till filmen "Spiderman 3" på bio! Vi hade 3 biobiljetter sen innan som kom väldigt väl till pass denna kväll. Det är ju riktigt dyrt med bio annars, tyvärr...

Maten på "Cantina West" var otroligt god - över förväntan:) Deras barnmeny var riktigt bra med - god och varierande:)
Store sonen valde 'fisk o pommes' och födelsedagsbarnet valde 'kycklingfilé med pommes' - nöjda blev dom:)
Jag valde till slut 'ryggfilé med vitlökspotatis och bearnaisesås'... mmm!!!
Mannen föll till slut för 'ribbs med vitlökspotatis mm'... oxå riktigt smarrigt!


Filmen var absolut ingenting jag hade valt att se själv, men måste samtidigt erkänna att den var inte så illa o se ändå och tur var väl det med tanke på att den var 2 timmar och 20 minuter lång!

I lördax hade vi en heldag med fortsatt renovering av vårt kök! Folk undrar väl vad i hela fridens namn det är som tar tid snart, men det tar sin tid... när man egentligen inte har tid, liksom!
Det är sällan som vi har hela dagar att hålla på med det...
Både min syster o svåger kom hit o hjälpte till. Alla tapeterna kom upp och det blev riktigt fräscht:)


På kvällen grillade vi både karré och köttfärsbiffar inlindade med bacon... jag o syrran stod ute i ösregnet med paraply och grillade!!! Ja, nåt vidare grillväder var det tyvärr inte... men grilla skulle vi och gott blev det med, fast vi satt inne såklart:)

I söndax blev det lite scrappat på kvällen och det tvekar man ju sällan till!
Den här gången behövde jag bara knalla några hundra meter hemifrån - bekvämt klart:) Inte ofta vi får scrappat ihop, men då o då...
Fick en idé på en lo ganska snart med hjälp av en skiss från "Scraputmaningen". Den blev inte klar, men så gott som. Visar den såklart senare:)

Igår tisdag besökte jag faktiskt en spåtant!!! Det var ingen planerat alls, men kom över en tid som en bekants bekant hade avbokat! Jag var givetvis inte sen med att hugga tiden då:)
Jag besökte denna "spåtant" regelbundet förr - ungefär en gång per år, men kom av mig när barnen var små... så återseendet var verkligen glatt:)
Pratade en hel timme med henne och det gick i ett nafs!
Kände mig mycket nöjd efter besöket:)

Idag onsdag ska jag jobba natt... vilket känns helt ok - speciellt med tanke på att jag planerar att vara långledig sen:)
Barnen är oxå långlediga nu över Kristi himmel... gott!

Ha det finfint *S*












2 kommentarer:

Pia sa...

Oj! Nytt utförande på din blogg. Jättefint blev det måste jag säga. Kul att det blev lyckat i fredags. Det är alltid roligt. Skönt att filmen dessutom var bättre än du trott...
Hoppas vi ses i kväll, när du nu vaknat ngn gång!

Anonym sa...

vilken spåtant gick du till? vad har hon för tfnnr?vill oxå gå.

mvh diana

draculas_slaves@hotmail.com

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger