fredag, maj 04, 2007

Snart helg igen...!


Det är inte klokt vad dagarna rinner iväg... fort går det! Inga större sensationer har väl hänt, men några rader ska jag väl få ihop tycker jag:)

Veckan började lugnt med 3 dagars lov för barnen, varav en dag tillbringade dom dock på fritids! Men det var ganska ok ändå.
Ena dagen for vi iväg och köpte nya vårskor till dom båda - det var akut behövligt kan jag ju säga! Växer som ogräs gör dom båda två, dom behöver ju verkligen allt:)

Andra dan' fick dom välja om dom ville vara hemma o leka med kompisar eller hitta på nåt annat... vilket slutade med en eftermiddag på "Lekfabriken" i Hbg! Min väninna och hennes barnbarn följde oxå med - så fick ju jag någon o prata med, som min son uttryckte sig, hihi!
Vi hade hela stället för oss själva i princip o det var inget vi klagade på kan jag ju säga!

En kväll kom jag iväg på scrapping tillsammans med vänner - Pia, Isa o Vera:) Helmysig kväll, som vanligt! Tack Pia för att du står ut med oss då o då:)
Fick bara en lo klar den kvällen, men det är väl inte så unikt för att vara jag förvisso:)
Huvudsaken att man har trevligt under tiden!
Så här blev den iallafall...




Min store son överraskade oss alla med att klippa hela vår gräsmatta i veckan och då är det alltså ingen lite plätt vi har utan ca.1000 kvm tomt! Men med vår nya självgående gräsklippare tyckte han enbart att det var ett rent nöje:) Självklart fick han en peng för besväret:)



Allt börjar verkligen växa här och det är skönt efter en lång grå Skåne-vinter!
Vår spireahäck är oxå snart i full blom och det älskar jag:)
Mina penseér som jag satte i helgen verkar oxå trivas finfint, även om det nu inte råkar vara min absoluta favoritblomma, men det är dock en blomma - liksom maskrosen, som jag brukar säga:)



Helgen som kommer jobbar jag, men det hör ju till när man är i min branch så att säga:) Mina lediga dagar mitt i veckan är ändå guld värda dom oxå...

Ha nu en skön helg allihopa:)
*S*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hallå sköna böna!Härliga bilder du lagt in ! Du skicka sonen hit upp så får han klippa våran gigantiska gräsmatta som är på 2884 kvadratmeter !!! De du...då är man rätt less sen. Ha en underbar helg
kram monika

Pia sa...

kul att ni hade trevligt på lekfabriken. :-) tack själv för en trevlig kväll. alltid kul när ni kommer och pysslar.

Helena Påhlsson sa...

lekfabriken är en favvis här med, även om vi bara varit där 1 ggr... Och vilka underbara foto !!

Anonym sa...

Många härliga foton som alltid.

Grön gräsmatta - det har inte vi ännu, men det kommer snart !

Lekfabriken låter kul, vi har något liknande här och det är som rena paradiset för barnen. Skoj i flera timmar har dom.

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger