fredag, november 17, 2006

Fredax-disco och mera julkort...



...har det blivit sen sist jag skrev! För övrigt har inte mycket annat skett här i vårt lilla hem!
Jo, torktumlaren la av idag föresten - suck! Det var inte kul alls! Med tanke på hur mycket tvätt jag kan ha pga av en sängvätande son så blir det något mera än ett i-lands problem:( För att inte tala om alla träningskläder under en veckas tid... plus allt det vanliga!
Skulle som vanligt slå på en maskin i morse plus en i torktumlaren och då bara "buzzade" den till och började lukta bränt! Ganska obehagligt... väntade ett tag o provade igen, enbart för att uppleva exakt samma sak! Efter det vågade jag mig inte på't igen... Det vart inte bättre senare på dan i heller, så det blev ett samtal till stället vi hade handlat den på och dom ska tydligen komma hit på måndag och fixa det! Då är jag ledig, så det passade perfekt!

Sen har det varit disco ikväll borta på skolan... först för dom små barnen 6-8år mellan 18-19.30 och sen var det dom större barnens tur mellan 20-22.00.
Jättekul hade dom fixat... entre med betalning o stämpel på handen och sen skulle dom hänga in sina jackor i garderoben o få en bricka - precis som "på riktigt":) Sen hade dom försäljning av godis o läsk såklart:)
En del lekar o tävlingar blev det oxå plus videos o bilder från gamla skolläger på storbildsskärm:)
Båda grabbarna var nöjda! Min store kille skulle först inte alls gå tyckte han... men bestämde sig iaf att gå typ... tre kvart innan! Fick brått med o ordna kläder o frisyr:)
Nära dit har ju vi... typ 3-4 min att gå bara, så det är ju ruskigt bekvämt.

Annars har vi ätit o druckit gott ikväll... marinerade revbensspjäll och lite nyköpt gott rött vin till:) Det hette "Trapiche", ett rött vin från Argentina... som kostade runt 80kr, helt ok:)
Skoj o prova nåt nytt då o då, även om det inte blir så ofta numera.

Satt med en väninna igår kväll till väldans sent (01.30) och scrappade lite... fikade o snacka skit:) Trevligt som vanligt och utav det blev det lite fler julkort igen! Provade på lite annat på dom senaste... finns ju så mycket man kan göra:)

Annars är det jobb-jobb mest som gäller i helgen, jobbar kväll både lör & sön, skönt dock o slippa dom tidiga mornarna dock:)

Kram på er alla - *S*




2 kommentarer:

Pia sa...

Tur att det är så nära för dig att gå till discot. Menar mest så du inte blev så sen när du nu glömde bort tiden... haha
tråkigt dock att din tumlare gett upp hoppet!

Kram Pia

Anonym sa...

Inte kul när "vit-varorna" går sönder... det är då man inser hur bortskämd man egentligen är. Hoppas att ni får torktumlaren fixad snart.

Och vilken kanon kväll det blev med disco för båda grabbarna. Kan tänka mig att det var jätte roligt för dom båda.

Mums vilken middag ni åt !

Och så har du gjort mera julkort. Du är då så otroligt duktig vännen min.

Kram Kram

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger