söndag, november 26, 2006

Lördag Ledig dag.... eller?

...tycker jag har bott i bilen idag! Förutom förmiddagen när jag var hemma med yngre sonen o hans halsfluss - som förvisso redan var bättre med tanke på den snabba insatsen med pencillin igår! Mannen åkte iväg tidigt på morgonen o höll i innebandyträningen för småkillarna (6-7 år) o då följde store sonen med som extra support:)
När dom kom om igen vid 11.00 så körde jag o handla lite mat o fixa presenter till kalaset som bägge sönerna egentligen var bjudna på - fast Tom fick snällt bli hemma idag, tyvärr!
Kalaset dom skulle till var från 13-17.00 och skulle hållas i bowlinghallen och födelsdagsbarnen var 2 brödrapar som bägge mina ofta leker med:) Så store sonen fick ju gå o ha med paketen från dom båda, vilket löste sig även det.

Under tiden hade mannen gjort sig iordning, för ikväll skulle han ut o bowla även han ihop med lite drängar från "Old Boys" där han själv tränar innebandy. Fast dom skulle inte bli många... bara 4 st - av 30 totalt! Något dålig uppslutning kan man säga! Fast dom 4 som blev, känner varandra väl iallafall, så dom lär nog få trevligt!
Jag skulle skjutsa dom in och innan dess åkte vi o fika hos våra kompisar (därav mannen skulle med ut) nån timme innan. Lille sonen var ju med, även om han dock mest befann sig i bakgrunden. Feberfri idag visserligen, men inga större utsvävningar iaf.
Efter fikat så körde jag dom till dom andra 2 killarna som skulle med. Dom skulle sitta där ett tag innan bowlingen osv.

Därefter körde jag o lille sonen hem i ösregnet... för att en stund senare hämta upp store sonen som varit på bowlingkalaset - nöjd o glad! Så det var ett evigt farande denna dag... vilken tur att bensinen är så billig numera!!! *Sarkasmen dryper*
Väl hemma kunde vi äntligen slappna av... svepte ihop ett gäng pannkakor enligt grabbarnas önskan o det satt finfint:)

Sen avrundade vi myskvällen med att se på finalen på "MGP Nordic" (musiktävlingen för barn) och det var riktigt trevligt:) Strax efter la sig pojkarna... och jag tillbringade ett par timmar här vid datorn... fixade lite+surfade runt... Runt midnatt tyckte jag det var lagom o krama kudden här:)

Tror klockan var halvtvå knappt när jag hörde mannen komma hem! Det är lustigt... nästan alltid när han varit ute så här (inte för att det sker ofta, men...) så tar han med sig hunden en sväng trots att det är hur sent som helst:) Kan det va för o få en nypa frisk luft tro, tihi!

Ha en god helg *S*

Inga kommentarer:

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger