torsdag, november 30, 2006

Några rader mitt i veckan...

Kan inte påstå att mycket har hänt här hemma... Veckan började med att även store sonen blev sjuk nu inklusive mannen! Halsfluss även där trodde vi ju då! Så det blev som så att både man+son tog sig till vårdcentralen i måndax för en koll. Fast döm om vår förvåning då proverna inte visade nåt alls! Så ingen pencillin för dom alltså - bara 150 spänn mindre i plånboken för mannen.
Lille sonen blev bra ganska så fort när han fick börjat med pencillinet i fredax, så han har varit i skolan hela veckan.

Iallafall så har mannen varit hemma, liksom store killen fram till idag. Sen får man ju hoppas att det inte börjar om på ny kula igen före jul - varken med förkylningar eller magsjukor!

Jo! Med min dåliga planering plus att alltid vara ute i sista sekunden så fick jag för mig att jag skulle beställa nya julgardiner - igår, hrm.... Ja, när ska man hinna o tänka på allt i tid egentligen? Iallafall:) Efter en stunds letande på nätet o diverse chockupplevelser vad gäller både anskrämliga gardiner och priser, så föll valet på ett par enkla panellängder från Josefsson's!
Som sagt, jag är inte vän med symaskinen och "rysch o pysch" gardiner har aldrig varit min melodi även om jag många gånger kan tycka att det passar alldeles ypperligt hos många andra. Så för min del blir det så rakt o enkelt som möjligt, däremot får gärna mönstret eller färgerna vara desto mer iögonfallande:)

Sen är jag ju hemskt svag för linnefärgat (natur/jord färger) och så fick det bli! Kanske inte jordens billigaste, men jag fann mycket dyrare med. Sen har jag faktiskt aldrig haft längder förr i vårt kök, så det ska bli intressant... Sen är det lite svårt o hitta nåt vettigt som ser vettigt ut i vårt gamla o slitna kök, utan att det ser löjligt ut... så vi får väl se om det livar upp det hela lite, eller om det enbart kommer att se knepigt ut - det återstår att se! Om inte annats så finns gardinerna kvar till framtida jular när vi väl gjort vid köket - vilket inte kommer att ske nu innan jul iaf! I vilket fall som, så står fönstret redo för gardinerna nu. Så dom behöver ju inte dröja för länge tycker jag! Det stod leverns omgående, så det bör väl hållas tycker jag...

Jobbade långt kvällspass igår och jag gör så även idag, 13.30-21.45! Så jag vet vad jag ska göra liksom... Men sen är jag fri fredag och lördag fram till 21.00, då jag har ett nattpass. Så det känns helt ok:) Hoppas kunna avsluta resten av julpyntet fram till dess. Här åker allt fram till första advent - för det första är jag inte ägare till några ofantliga mängder och för det andra så hör jag till den kategorin som inte pyntar varenda kvadratmeter i hela huset, det blir mest i kök o tv'rum lite grann. Sen blir det vanliga stakar o julstjärnor i fönstrena för övrigt plus varsin julgardin i pojkarnas rum:)
Som jag nog nämnt förut så hör jag till den lilla skaran som inte känner för att drunkna i jultomtar o bockar under denna månad - lagom räcker långt:) Det som blir är ju mestadels för pojkarnas skull, dom ska ju inte behöva "lida" för att jag är torr o tråkig till jul:)

Nixpix, nu ska jag göra lite annan nytta här innan klockan rusar för snabbt:)

Ha det finfint *S*







2 kommentarer:

Pia sa...

vad kul att du hittade julgardiner. Det blir säkert bra med dem...

Anonym sa...

Hoppas att julgardinerna kommer innan jul vännen !

Här har det också julpyntats och det är ju så himla mysigt tycker jag ! Granen tar jag nog fram snart också !

Ha en mysig helg och första advent !

Kram Kram

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger