måndag, december 04, 2006

Första advent mm. mm.

Så har första ljuset tänts i min egenhändigt stöpta ljusstake med fyra ljus! Likaså ljushållaren till, är köpt året till ära:) Det blev inte så dumt tror jag... originell om inte annat:) Kanske ett rött band om hade varit pricken över i:et... eller mossa och tomtar i själva skålen? Nåväl, i år blev den neutral! Mysigt blev det iaf:)

Av en utav mina bästa vänner fick jag en hemmagjord julkrans att hänga på dörren strax innan helgen - jätteglad blev ju jag! Älskar allt som är handgjort på ett eller annat vis! Blir ju så mycket mer personligt, även om köpta saker oxå kan vara minst lika hjärtliga :)

I fredax kom jag och min väninna äntligen iväg till den nyöppnade scrapbookingbutiken i Ängelholm - "Storyhouse"! Vi fick äran att få komma in en liten sväng på fm innan butiken egentligen öppnar... Eftersom dom inte öppnar förrän tolv så tycker jag det blir lite omständigt att köra ut o ha pojkarna med (eftersom dom slutar skolan vid 13-tiden), dom tröttnar ju i regel efter knappt 5 minuter i sådana affärer (klandrar dom inte iofs). Så det var riktigt lyxigt att få lov att strosa runt där i lugn o ro o kika på allt nytt som fanns:) Fräsch o luftig lokal... en fd. bilhall faktiskt! Helt rätt till detta ändamål.
Självklart kom varken jag eller min väninna därifrån tomhänta:) Det blev en del nya papper, ett par omonterade stämplar och några nya foamstamps... KUL! Det lär ju inte bli vår sista visit ut dit kan jag ju säga:)


Helgen bestod av bl.a en visit till Hbg till ett par av våra kompisar... mannen åkte ut dit redan på dan' eftersom tanken var att han o några killar till skulle tillbringa dagen med att spela brädspel ihop! Så jag o barnen var hemma o tog det lugnt under dan' och körde inte in förrän framåt em.
Väl där så lekte våra grabbar med deras barn vilket alltid är uppskattat! Men efter ett tag skulle jag o min kompis till en annan kompis till henne... (som har barn i samma skola som min kompis) och tanken var att vi skulle inviga även henne i "scrapträsket", hehe...
Hon bodde bara precis i närheten, så alla våra barn följde med dit... och den familjen hade i sin tur 3 barn - 3 killar på 10, 8 år och en liten på 11 månader:) Så det var ganska så livat i holken, men glatt:)

Tjejen var supertrevlig och så duktig - redan! En del julkort hade hon experimenterat med... så fina! Så nu ville hon ju lära sig o scrappa:) Min kompis hade en del med sig o jag hade mitt album med oxå, men mest för att min kompis skulle få se. Nu fick även hon tillfälle o kika lite:) Trots diverse småstörningar av alla barn (som ändå var supersnälla) så fick hon ju verkligen blodad tand och vi hade sått mer än ett frö kan vi ju säga:) Hon kom igång ganska så bra o mer lär det ju säkert bli:)
Alltid lika kul att få med ännu en i våran "sekt", hihi:)

Senare på kvällen var det dax för mig o köra iväg o jobba... skulle på natten där på lördan' mellan 21.15-7.15 Så mannen körde hem med pojkarna i vår ena bil, medans jag körde direkt till jobb. Jag hade vilat en del på fm, så det kändes helt ok.

Söndagen efter blev mindre rolig... min natt var lugn på jobbet och jag körde förbi kondiset på vägen hem för att köpa med mig färska frallor till familjen och sen gick jag o la mig - sov till tre på em ungefär. Väl vaken o uppe så fick jag veta att store sonen åkt på magsjukan så det bara visslade om det:(
Så trist!
Så idag måndag, blev jag o store sonen hemma från både skola o jobb (skulle ha jobbat kväll) och tog det allmänt lugnt för att eliminera all eventuell smittrisk! Han mådde ok idag, fast han var bra blek om nosen... Nu får vi bara hoppas att vi andra lyckas hålla oss friska!

Ha en fortsatt bra vecka allihopa:)

Kram kram *S*

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vilket ljus du har gjort vännen ! Du är ju så duktig !

Julkransen den är vacker den också... kanske jag skulle ta och göra en jag med... för jag lär knappast få någon julkrans som det du fick...

Vilken härlig scrapbookingbutik ! Där kan jag tänka mig att du kommer spendera många timmar framöver !

Kram Kram

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger