onsdag, december 13, 2006

Sjuk igen:(

Jag säger det - är detta vettigt??? Idag har jag varit ledig sånär som på ett möte på jobbet mellan kl.13-16 och jag hinner inte mer än dit för att knappt 20 minuter senare få ett samtal från fritids att lille sonen nu inte mår bra....
Ja, vad gör man? Det var bara o packa ihop o åka hem igen! Idag bjöd chefen såklart på både landgång o pepparkakor eftersom det var vårt sista möte för detta år - men självklart fick jag ta en landgång med mig o det var ju snällt klart.
Men min lille grabb då... Den store hann inte bli ok förrän den lille tar över! Gissa sen vad som är på gång - jo, ännu en halsfluss antagligen:((( Den tredje på raken !!!
Så imorgon blir det ett besök till VC - igen... får nog ta tag i det här med hans hals nu! Han hinner ju inte mer än o avsluta kuren med pencillin förrän han blir sjuk igen... Han mår verkligen inte bra och ledsen är han över det hela med - han vill verkligen inte vara sjuk i halsen nåt mer:( Ikväll fick jag åka till Väla och "akutshoppa" lite... hade tänkt o göra det imorgon, men eftersom det blir en dag hemma med sonen så fick jag passa på ikväll. Bra att dom har öppet till 20.00.
Jag hann det jag skulle iallafall... Vi ska ju ha "Julmys" med jobbet på fredag kväll o bl.a ska vi ha med oss varsin julklapp för ca.50kr som vi ska byta med varann:)
Sen har en kollega fått barn (en tös i somras) och även till henne fixade jag present som vi hade samlat till - bra tillfälle o ge det nu på fredag tänkte jag!
Likaså fick jag gjort ett par andra små ärenden o det känns ju bra nu. Jag drog en lättande suck när jag såg att där inte var mycket folk alls.... annars har Väla börjat o bli rena rama "shopping-mekka" vad gäller folk o bilar o det är riktigt riktigt hemskt! Mer o mer bygger dom där oxå... puh!

Nåväl... jag hoppas på en lugn kväll o morgondag iallafall!

*S*

2 kommentarer:

Pia sa...

vad duktig du är!! Tycker synd om killen som är sjuk igen! Kram på er hela familjen och hoppas det är det sista nu på väldigt lääänge....

Anonym sa...

Hoppas att ni snart blir friska!
Jobbigt när någon alltid är sjuk...
Och nu i juletid har man inte riktigt tid med sjukdomar.
Själv är jag snorig och snörvlig... Men idag känns det iallafall lite bättre...

Kram
Mette

Några rader om mig...

Några rader om mig...

Jag är en quinna på 39 år som är boendes med min familj som består av man o 2 pojkar på 9 o 11½ år. I nästan 8 år fick vi vara lyckliga hundägare till en underbar leonbergertik vid namn Bonny, men hon gick dessvärre hastigt bort nu i september:(
Så nu har vi "bara" 2 marsvinspojkar vid namn "Kalle & Fnatte"!
Men - tilläggas bör att för ett par månader sedan utökades familjen med en styck katt vid namn "Kasper"! Precis vad vi behövde:)

Bor gör vi i ett gammalt gruvhus i en liten by ett par mil utanför Helsingborg.
När jag inte har fullt upp med min familj, mitt hem o mitt jobb på natten inom äldreomsorgen så är mina främsta fritidssysselsättningar att sova o äta... fniss:)

Skämt osido... för att må bra o ladda mina batterier så blir jag glad om jag får hålla på med scrapbooking, fotografera, datorn, läsa, skriva brev och träffa mina vänner... när tiden tillåter - om inte, så får man ta sig tid då o då!

Ni kommer att finna en hel del om min scrapbooking här och även mina grabbar - så vet ni det:)

Ha ett underbart liv!



Online
Idag
Denna vecka
Denna månad
Totalt
Powered By Blogger